logo - Mega Media

Blog

A czy Twoje logo jest zapamiętywalne?

12.09.2017

W jednym z poprzednich tekstów pisaliśmy na naszej stronie internetowej o tym, jak trudną sztuką jest tworzenie haseł reklamowych. Projektowanie logotypów jest chyba jeszcze bardziej skomplikowane. Istnieją setki poradników z podpowiedziami, czym się kierować i czego unikać. Jak zatem odpowiednio podejść do tego zagadnienia? Dobre logo, podobnie jak trafne hasło musi być: proste, czytelne, uniwersalne i ponadczasowe. Spójrzmy na największe światowe marki. Nie ważne gdzie jesteś, jakim językiem się posługujesz i jakie uznajesz wartości, poznasz je zawsze! Żółta, łukowata litera M od McDonaldsa, „ptaszek” Nike, cztery kółka Audi, to tylko nieliczne przykłady, łączą je jednak wspomniane zasady i przede wszystkim prostota wykonania. Pamiętajmy, że logo nie tylko ma charakteryzować naszą firmę, ale być przede wszystkim na każdym kroku przez nas używane. Pojawi się dosłownie wszędzie, od ulotek, reklam, nagłówków dokumentów, po oklejoną maskę aut służbowych, czy też elewację siedziby naszej firmy. Czym prostsze logo, tym mniej nas potem będzie kosztować posługiwanie się nim. Jeśli przesadzimy z ilością kolorów i nadamy logotypowi zbyt skomplikowane kształty, uczynimy go nie tylko trudnym w odbiorze, ale przede wszystkim uciążliwym w praktyce. Nie bez przyczyny najlepsze loga, najbardziej znanych marek mają jeden lub dwa kolory i łatwe do zapamiętania formy. Oczywiście to właśnie na tej prostocie polega największa trudność. Tyle już przecież zostało wymyślone, że niesamowicie ciężko jest stworzyć coś nowego i oryginalnego według podanych zasad. Teoretycy piszą, że dobry znak musi być łatwy do opisania przez telefon. Sporo w tym prawdy. Niestety niektórych grafików ponosi czasem fantazja i o tym zapominają. Inną plagą stają się tzw. „zapożyczenia”, by nie mówić wprost plagiaty w postaci łączenia innych, znanych elementów w nową całość. Niektórych zleceniodawców dziwi czasem, jak spore koszty trzeba ponieść, zamawiając profesjonalny logotyp. Tym bardziej warto mieć na uwadze wszystkie czynniki, wpływające na efekt końcowy. Logo zostanie z naszą firmą na zawsze. Jeśli odpowiednio o to zadbamy, może stać się ponadczasowe. Warto więc powierzyć jego wykonanie profesjonalistom.

Powrót

W związku z tym, że odwiedzasz stronę internetową www.mega-media.com.pl przetwarzamy pewne informacje o Tobie, takie jak informacje o urządzeniu, z którego korzystasz lub o Twoim adresie IP.  Nie znamy innych Twoich danych osobowych, takich jak imię, nazwisko czy adres poczty elektronicznej, chyba że zechcesz nam je zostawić w znajdującym się w zakładce kontakt formularzu kontaktowym.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Mega-Media Marzena Paluchowska ul. Sienkiewicza 3, 86-100 Świecie nr NIP: 559-184-43-46 Możesz się z nami skontaktować wysyłając wiadomość elektroniczną na adres biuro@mega-media.com.pl

Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu zapewnienia Ci możliwości prawidłowego wyświetlania znajdujących się na stronie treści, zapewnienia bezpieczeństwa i możliwości likwidacji ewentualnych usterek technicznych a także kontroli ruchu na stronie. Na stronie znajdują się również odnośniki do mediów społecznościowych -  dzięki temu możesz zobaczyć, jacy Twoi znajomi obserwują nas na Facebooku.

Podstawą prawną do przetwarzania tych danych jest uzasadniony interes administratora danych w postaci, zgodnie z treścią przepisu art. 6 ust. 1 lit f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO).

Twoje dane mogą zostać przekazane podmiotom trzecim, takim jak wymienione powyżej portale społecznościowe, podmiot, który zajmuje się utrzymaniem i techniczną obsługą tej strony oraz podmiot kontrolujący liczbę odwiedzających  stronę. Niektóre z tych podmiotów mają siedzibę w USA i są uczestnikami programu Tarcza Prywatności, co oznacza, że spełniają unijne wymogi dotyczące przetwarzania danych osobowych.

Twoje dane będą przechowywane przez okres istnienia uzasadnionego interesu do ich przetwarzania, nie dłużej niż 60 miesięcy.

Masz prawo do żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

W przypadku gdy uznasz, że Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podmioty, które otrzymują Twoje dane osobowe w związku z wejściem na stronę, mogą wykorzystać je do wyświetlania Ci podobnych treści, dopasowanych do tego, czego szukałeś (profilowanie). Bazują one na dotychczasowych stronach internetowych, które odwiedzasz.

Możesz samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies, określając warunki ich przechowywania i zakresu ich stosowania. Zmiany ustawień mogą być dokonane za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub Twojego urządzenia mobilnego. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików Cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej w ramach Urządzenia bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu na Urządzeniu mobilnym. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików Cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

zamknij