logo - Mega Media

Blog

A czy Twoje logo jest zapamiętywalne?

12.09.2017

W jednym z poprzednich tekstów pisaliśmy na naszej stronie internetowej o tym, jak trudną sztuką jest tworzenie haseł reklamowych. Projektowanie logotypów jest chyba jeszcze bardziej skomplikowane. Istnieją setki poradników z podpowiedziami, czym się kierować i czego unikać. Jak zatem odpowiednio podejść do tego zagadnienia? Dobre logo, podobnie jak trafne hasło musi być: proste, czytelne, uniwersalne i ponadczasowe. Spójrzmy na największe światowe marki. Nie ważne gdzie jesteś, jakim językiem się posługujesz i jakie uznajesz wartości, poznasz je zawsze! Żółta, łukowata litera M od McDonaldsa, „ptaszek” Nike, cztery kółka Audi, to tylko nieliczne przykłady, łączą je jednak wspomniane zasady i przede wszystkim prostota wykonania. Pamiętajmy, że logo nie tylko ma charakteryzować naszą firmę, ale być przede wszystkim na każdym kroku przez nas używane. Pojawi się dosłownie wszędzie, od ulotek, reklam, nagłówków dokumentów, po oklejoną maskę aut służbowych, czy też elewację siedziby naszej firmy. Czym prostsze logo, tym mniej nas potem będzie kosztować posługiwanie się nim. Jeśli przesadzimy z ilością kolorów i nadamy logotypowi zbyt skomplikowane kształty, uczynimy go nie tylko trudnym w odbiorze, ale przede wszystkim uciążliwym w praktyce. Nie bez przyczyny najlepsze loga, najbardziej znanych marek mają jeden lub dwa kolory i łatwe do zapamiętania formy. Oczywiście to właśnie na tej prostocie polega największa trudność. Tyle już przecież zostało wymyślone, że niesamowicie ciężko jest stworzyć coś nowego i oryginalnego według podanych zasad. Teoretycy piszą, że dobry znak musi być łatwy do opisania przez telefon. Sporo w tym prawdy. Niestety niektórych grafików ponosi czasem fantazja i o tym zapominają. Inną plagą stają się tzw. „zapożyczenia”, by nie mówić wprost plagiaty w postaci łączenia innych, znanych elementów w nową całość. Niektórych zleceniodawców dziwi czasem, jak spore koszty trzeba ponieść, zamawiając profesjonalny logotyp. Tym bardziej warto mieć na uwadze wszystkie czynniki, wpływające na efekt końcowy. Logo zostanie z naszą firmą na zawsze. Jeśli odpowiednio o to zadbamy, może stać się ponadczasowe. Warto więc powierzyć jego wykonanie profesjonalistom.

Powrót

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

zamknij