logo - Mega Media

Blog

Wywiad z handlowcem - Agata

27.09.2017

Zawsze uśmiechnięta i pozytywnie nastawiona do otoczenia – Agata Sułkowska, zwana też przez koleżanki pieszczotliwie „Jadzią” to dobry duch firmy. O swoich początkach, pierwszych sukcesach i sposobach radzenia sobie ze stresem opowiada w krótkim wywiadzie z naszym dziennikarzem.

 

Pracuje Pani w Agencji Mega-Media już ponad 5 lat. Jak to się wszystko zaczęło?

- Przyznaję, że dużą rolę odegrał przypadek. Szukałam dobrego stażu, chciałam usamodzielnić się i podjąć pierwszą poważną pracę. Miałam już nawet wstępnie zagwarantowane miejsce w sklepie, ale w Urzędzie Pracy spytali, czy nie chciałabym spróbować praktyk w Mega-Media. Początkowo byłam sceptyczna, gdy usłyszałam, że nie otrzymam zwrotu za dojazdy, ale jednak zdecydowałam się i z całą pewnością to była świetna decyzja.

To znaczy, że nie szukała Pani od razu pracy w marketingu?

- Absolutnie! W ogóle nie wiedziałam na początku na czym to polega, co będę robić i jak się zachować. Do dziś pamiętam moją pierwszą akcję zakończoną sukcesem. Sprzedałam klientowi przez telefon reklamę w biuletynie. Cały czas podczas rozmowy, zerkałam ukradkiem na szefową, która podpowiadała mi, co mam mówić. Musiało to wyglądać z boku dość śmiesznie, ale ważne, że zakończyło się sukcesem i to od razu w postaci całej strony powierzchni reklamowej. Pamiętam też mój pierwszy sprzedany baner reklamowy. To już była rozmowa na żywo, bo klient przyszedł do naszej firmy. Byłam tak zestresowana, że nie potrafiłam wyliczyć mu podatku vat. Dziś bardzo miło to wszystko wspominam.

No właśnie. Z absolutnej nowicjuszki, stała się Pani ważnym ogniwem firmy. Można nawet powiedzieć, że jest Pani prawą ręką szefowej.

- Takie porównania są dla mnie oczywiście bardzo miłe, ale z drugiej strony mam również poczucie wielkiej odpowiedzialności. Cieszę się, że nasza szefowa mi ufa, co wiąże się bezpośrednio z zakresem obowiązków i dostępem do najważniejszych dokumentów w firmie. Myślę, że spory wpływ ma jednak na to mój staż, ponieważ spośród całej ekipy, jestem w firmie najdłużej.

Każda z Was ma jakąś swoją specjalizację, takiego małego konika. Na Panią czasem żartobliwie mówią „Gadżeciara”.

- Rzeczywiście najlepiej odnalazłam się w sprzedaży gadżetów. Łatwiej sprzedaje mi się coś namacalnego. Zauważyłam, że moi klienci lubią gadżety, które mogą potem komuś przekazać albo wyposażyć w nie swoich pracowników. Dużo swobodniej sprzedaje mi się tego typu produkty od powierzchni reklamowych. Tłumaczę to sobie tym, że klient woli kupić coś co może dotknąć, zobaczyć, co stanowi dla niego realny przedmiot.

Jako handlowiec pracuje Pani pod nieustanną presją wyników. Jak radzi sobie Pani w gorszych momentach?

- W naszej branży szczególnie trudne są pierwsze trzy miesiące roku. Faktycznie, gdy sprzedaż jest daleka od oczekiwań przychodzi moment zwątpienia. Bywa, że wmawiam sobie, że jestem beznadziejna, że się do tego nie nadaję albo się wypaliłam. Wtedy z pomocą przychodzi szefowa, która zawsze potrafi porozmawiać i podnieść mnie na duchu. Bardzo mnie to motywuje i uzmysławia, że nie zawsze wszystko zależy tylko od nas. Pierwszy kwartał to przecież okres, gdy część firm dopiero przygotowuje budżety marketingowe, więc sprzedaż siłą rzeczy musi być mniejsza.

Jaki jest Pani największy sukces zawodowy? Z czego miała Pani największą satysfakcję?

- To dość nowy projekt, ale strasznie dużo radości sprawiło mi pozyskanie środków na Piłkarski Turniej Domów Dziecka, jaki odbędzie się w Hali Widowiskowo-Sportowej w Świeciu. Nie jest to może dla mnie całkowita nowość, ponieważ angażuję się również w pozyskiwanie sponsorów na Halową Ligę Piłki Nożnej „Stalex Liga”, ale przy niej pracuje cały sztab osób. Tu cały budżet zorganizowałam sama, co cieszy mnie szczególnie, bo ostatecznie największą frajdę będą mieć z tego dzieciaki.  

Jakie ma Pani plany zawodowe na przyszłość?

- Agencja Reklamowa Mega-Media nieustannie realizuje nowe projekty i oczywiście szefowa ma sporo nowych pomysłów. Nie chciałabym ich jednak zdradzać za szybko. Jeśli chodzi o mnie, to na pewno bardzo odnalazłam się w tej pracy. Uwielbiam kontakt z ludźmi, pozyskiwanie nowych klientów, poznawanie nowych ludzi. O ile pięć lat temu nie wiedziałam jeszcze co będę w życiu robić, tak na pewno dzisiaj mogę stwierdzić, że wybierając profesję trafiłam zawodowo w pełną dziesiątkę.

Dziękuję za rozmowę

Powrót

W związku z tym, że odwiedzasz stronę internetową www.mega-media.com.pl przetwarzamy pewne informacje o Tobie, takie jak informacje o urządzeniu, z którego korzystasz lub o Twoim adresie IP.  Nie znamy innych Twoich danych osobowych, takich jak imię, nazwisko czy adres poczty elektronicznej, chyba że zechcesz nam je zostawić w znajdującym się w zakładce kontakt formularzu kontaktowym.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Mega-Media Marzena Paluchowska ul. Sienkiewicza 3, 86-100 Świecie nr NIP: 559-184-43-46 Możesz się z nami skontaktować wysyłając wiadomość elektroniczną na adres biuro@mega-media.com.pl

Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu zapewnienia Ci możliwości prawidłowego wyświetlania znajdujących się na stronie treści, zapewnienia bezpieczeństwa i możliwości likwidacji ewentualnych usterek technicznych a także kontroli ruchu na stronie. Na stronie znajdują się również odnośniki do mediów społecznościowych -  dzięki temu możesz zobaczyć, jacy Twoi znajomi obserwują nas na Facebooku.

Podstawą prawną do przetwarzania tych danych jest uzasadniony interes administratora danych w postaci, zgodnie z treścią przepisu art. 6 ust. 1 lit f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO).

Twoje dane mogą zostać przekazane podmiotom trzecim, takim jak wymienione powyżej portale społecznościowe, podmiot, który zajmuje się utrzymaniem i techniczną obsługą tej strony oraz podmiot kontrolujący liczbę odwiedzających  stronę. Niektóre z tych podmiotów mają siedzibę w USA i są uczestnikami programu Tarcza Prywatności, co oznacza, że spełniają unijne wymogi dotyczące przetwarzania danych osobowych.

Twoje dane będą przechowywane przez okres istnienia uzasadnionego interesu do ich przetwarzania, nie dłużej niż 60 miesięcy.

Masz prawo do żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

W przypadku gdy uznasz, że Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podmioty, które otrzymują Twoje dane osobowe w związku z wejściem na stronę, mogą wykorzystać je do wyświetlania Ci podobnych treści, dopasowanych do tego, czego szukałeś (profilowanie). Bazują one na dotychczasowych stronach internetowych, które odwiedzasz.

Możesz samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies, określając warunki ich przechowywania i zakresu ich stosowania. Zmiany ustawień mogą być dokonane za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub Twojego urządzenia mobilnego. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików Cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej w ramach Urządzenia bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu na Urządzeniu mobilnym. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików Cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

zamknij