logo - Mega Media

Blog

Nie daj się wyprzedzić – konkurencja nie śpi!

13.10.2017

Prowadzisz firmę już jakiś czas, ale ostatnio zauważyłeś znaczące pogorszenie wyników? Sytuacja na rynku kształtuje się bardzo dobrze. Firmy w najbliższej okolicy mają mnóstwo zamówień, a Ty ledwo zbierasz co miesiąc na zus-y i podatki? Niby robisz to samo, co pozostali, a jednak Twoja firma zostaje daleko w tyle? Pora na analizę podstawowych błędów marketingowych, jakie popełniają firmy. Warto się ich ustrzec, by nie zostać outsiderem.

·        Doceniaj wartość mediów społecznościowych! Social media takie jak Facebook i Twitter już dawno przestały być tylko zabawką dla znudzonej młodzieży. Teraz to podstawowe narzędzie pracy, każdej szanującej się firmy. Jeśli nie jesteś aktywny na „fejsie”, nie publikujesz postów o Twojej firmie, nie odpowiadasz na wiadomości i nie prowadzisz interakcji z klientami, to nie dziw się, że z czasem o Tobie zapomną.

 

·        Aktualizuj stronę internetową. Warto co 2-3 lata zmienić chociażby delikatnie design. Trendy szybko się zmieniają. Wprowadzaj nowe treści, pomyśl o własnym blogu i udostępniaj go na Facebook’u. Bądź widoczny w sieci.

 

·        Zadbaj o pozycjonowanie. Jeśli nie wrzucasz często aktualizacji, nie piszesz newsów na stronie, nie dbasz o fanpage i nie prowadzisz bloga, to właśnie powód gwałtownego spadku w rankingach przeglądarek. Nie oszczędzaj na tym, zatrudnij specjalistów od pozycjonowania. W przeciwnym razie, wielu klientów, poszukujących konkretnych ofert, trafi do Twojej konkurencji.

 

·        Nie rób wszystkiego sam! Warto pomyśleć o powiększeniu zespołu. Jeśli nie stać Cię na pracownika, spróbuj zacząć od poszukiwania stażysty. Daj szansę młodej osobie, na zdobycie doświadczenia, która odciąży Cię od mniejszych projektów, abyś mógł skupić się na dużych i ważnych dla Ciebie kampaniach.

 

·        Nie obiecuj gruszek na wierzbie! Bądź zawsze szczery w stosunku do klienta. Buduj długotrwałe relacje, uświadamiając kontrahentom, że marketing to długotrwały proces, wymagający czasu i cierpliwości.

 

·        Nie lekceważ mniejszych zamówień! Klienci wybierają czasem drobne usługi i bywają przy tym bardzo wymagający. Choć to czasochłonne i z pozoru nieopłacalne, nie rezygnuj z tego. Sporo agencji chcąc odstraszyć tzw. „drobnicę” daje ceny zaporowe. Nigdy nie wiesz, czy ktoś, kto zamówił u Ciebie pięćdziesiąt długopisów nie wróci po kilku miesiącach z pomysłem na kampanię Twojego życia.

 

·        Bądź systematyczny. Odbieraj telefony, jeśli nie jesteś w stanie rozmawiać, jak najszybciej oddzwaniaj. Odpowiadaj na bieżąco na maile. Nie zostawiaj wszystkiego „na jutro”. Pokaż każdemu klientowi, że Ci na nim zależy. Rynek jest na tyle duży, że zlekceważonego partnera może być trudno odzyskać.  

 

·        Nieustannie szukaj nowych klientów! Nawet jeśli akurat w danym miesiącu masz mnóstwo zleceń, pamiętaj, że los może błyskawicznie się odwrócić. W żadnej branży nie ma nic pewnego! Musisz wygospodarować sobie czas na ciągłe poszukiwania nowych kontrahentów, bo nigdy nie wiesz, kiedy możesz stracić nawet najwierniejszych partnerów.

 

·        Trzymaj pieniądze na „czarną godzinę”! Prędzej czy później trafi się gorszy miesiąc. Miej w zanadrzu zabezpieczone środki na kryzysowe momenty. Planuj finanse w ten sposób, aby zawsze starczało na wynagrodzenia załogi, podatki i podstawowe opłaty. Nie daj się zaskoczyć, a przetrwasz i na pewno się odbijesz.

 

Jeśli Twoja firma ma problemy, spróbuj zrobić rachunek sumienia i odpowiedzieć sobie na pytanie, czy przestrzegasz wszystkich sugestii naszego małego poradnika?  

Powrót

W związku z tym, że odwiedzasz stronę internetową www.mega-media.com.pl przetwarzamy pewne informacje o Tobie, takie jak informacje o urządzeniu, z którego korzystasz lub o Twoim adresie IP.  Nie znamy innych Twoich danych osobowych, takich jak imię, nazwisko czy adres poczty elektronicznej, chyba że zechcesz nam je zostawić w znajdującym się w zakładce kontakt formularzu kontaktowym.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Mega-Media Marzena Paluchowska ul. Sienkiewicza 3, 86-100 Świecie nr NIP: 559-184-43-46 Możesz się z nami skontaktować wysyłając wiadomość elektroniczną na adres biuro@mega-media.com.pl

Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu zapewnienia Ci możliwości prawidłowego wyświetlania znajdujących się na stronie treści, zapewnienia bezpieczeństwa i możliwości likwidacji ewentualnych usterek technicznych a także kontroli ruchu na stronie. Na stronie znajdują się również odnośniki do mediów społecznościowych -  dzięki temu możesz zobaczyć, jacy Twoi znajomi obserwują nas na Facebooku.

Podstawą prawną do przetwarzania tych danych jest uzasadniony interes administratora danych w postaci, zgodnie z treścią przepisu art. 6 ust. 1 lit f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO).

Twoje dane mogą zostać przekazane podmiotom trzecim, takim jak wymienione powyżej portale społecznościowe, podmiot, który zajmuje się utrzymaniem i techniczną obsługą tej strony oraz podmiot kontrolujący liczbę odwiedzających  stronę. Niektóre z tych podmiotów mają siedzibę w USA i są uczestnikami programu Tarcza Prywatności, co oznacza, że spełniają unijne wymogi dotyczące przetwarzania danych osobowych.

Twoje dane będą przechowywane przez okres istnienia uzasadnionego interesu do ich przetwarzania, nie dłużej niż 60 miesięcy.

Masz prawo do żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

W przypadku gdy uznasz, że Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podmioty, które otrzymują Twoje dane osobowe w związku z wejściem na stronę, mogą wykorzystać je do wyświetlania Ci podobnych treści, dopasowanych do tego, czego szukałeś (profilowanie). Bazują one na dotychczasowych stronach internetowych, które odwiedzasz.

Możesz samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies, określając warunki ich przechowywania i zakresu ich stosowania. Zmiany ustawień mogą być dokonane za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub Twojego urządzenia mobilnego. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików Cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej w ramach Urządzenia bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu na Urządzeniu mobilnym. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików Cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

zamknij