logo - Mega Media

Blog

Prawdę Ci powiem...

27.10.2017

Pewnie nie do końca zdajecie sobie z tego sprawę, ale używanie odpowiednich kolorów w marketingu ma ogromne znaczenie dla naszej podświadomości i ostatecznych decyzji konsumenckich. O tym, jak skutecznie wykorzystywać barwy, wpływać na emocje i pobudzać zmysły opowie Wam nasza specjalistka od kolorów – Natalia.

To, jakie kolory lubimy, wiele mówi o nas samych, definiuje nasz charakter, osobowość i preferowany styl życia. Od kolorów często zależy nasze samopoczucie, nastrój, ale również, o czym rzadziej pewnie mamy świadomość wpływa na istotne decyzje zakupowe. Wiedzą o tym fachowcy od marketingu, którzy oprócz sloganów, haseł i prezentacji treści z premedytacją kuszą nas ferią barw, aby pobudzić nasze emocje. Przyjrzyjmy się charakterystykom poszczególnych kolorów dla branży reklamowej.

Czerwony – najbardziej krzykliwy z kolorów, rzucający się w oczy i zwracający na siebie uwagę. Wielokrotnie towarzyszy różnego typu akcjom, w stylu: „okazja”, „promocja”, „przecena” itp. Już od najmłodszych lat kolor czerwony kojarzymy z czymś ważnym, mając w pamięci podkreślenia w zeszycie i uwagi naszych nauczycieli. Poza tym kolor czerwony utożsamiany jest z adrenaliną, emocjami i przede wszystkim miłością. Dlatego też idealnie nadaje się do promocji sportowych samochodów, napojów energetycznych, czy gadżetów walentynkowych i upominków dla najbliższych sercu.

Zastosowanie: McDonald’s, KFC, Orlen, Coca-Cola, H&M, Nestle

Czarny – symbolizuje styl i elegancję. Jego zaletą jest to, że może praktycznie wchodzić w korelację z każdą inną barwą. Kojarzy się z przywództwem, prestiżem i jakością, dlatego często stosowany jest przez duże korporacje i koncerny. Niebagatelne znacznie odgrywa w modzie, wzornictwie i architekturze.

Zastosowanie: Adidas, Apple, MTV, WWF, Channel, Apart

Niebieski – pierwsze skojarzenie to woda i niebo. Barwa niebieska uchodzi więc za czystą, budzącą zaufanie i wiarygodną. Często wykorzystywana jest przez pijarowców, stąd moda na niebieskie koszule u osób z kręgu tzw. zaufania publicznego, często przemawiających do szerszego grona odbiorców. Poza tym w przemyśle kolor niebieski to oczywiście woda, kosmetyki, artykuły związane z czystością i higieną.

Zastosowanie : Samsung, Twitter, Facebook, Gillette, Head&Shoulders, PZU

Zielony – kolor nadziei, ale kojarzy się również z naturą, spokojem, ładem, harmonią i bezpieczeństwem. W związku z tym wykorzystywany jest przez branże: kosmetyczną, rolniczą, ekologiczną i szeroko pojętym bezpieczeństwem, które symbolizuje zielone światło na sygnalizacji drogowej. Kolor zielony często wykorzystywany jest również przez przedstawicieli sektora medycznego.

Zastosowanie: BP, Android, Drogerie Natura, Bank Śląski, Herbapol

Żółty – to słońce, ciepło, młodość, radość. Używany najczęściej w sektorze turystycznym i branży artykułów dla dzieci i młodzieży. Specjaliści uważają tę barwę za nieco „luzacką” dlatego odradzają stosowanie jej przy bardziej formalnych i prestiżowych okazjach. Żółty to jeden z cieplejszych kolorów, kojarzonych przede wszystkim z promieniami słonecznymi i piaskiem, stąd naturalne, że wykorzystywany jest w dużej mierze w promocji wycieczek i egzotycznych wczasów.

Zastosowanie: National Geographic, InPost, Nikon, Cat,

Pomarańczowy – znaczeniowo zbliżony do czerwonego, ale bardziej kojarzy się z ruchem, energią i młodzieńczym wigorem. Część specjalistów uważa, że wpływa również na apetyt, stąd często wykorzystywany jest w reklamie artykułów spożywczych. Część marek stosuje go jako swój znak rozpoznawczy.

Pomarańczowy: Orange, CCC, Allegro, OBI, Nike

Różowy - W logo i materiałach graficznych służy podkreśleniu kobiecości, jak również budzi sporo kontrowersji. Różowy jest też wykorzystywany w kampaniach oraz organizacjach na rzecz uświadamiania kobiet o ryzyku raka piersi. Pobudza organizm do działania i wzmacnia więzi międzyludzkie, a także umożliwia czerpanie większej radości z zabaw. W naszym logotypie użyty jest na czarnym tle, który jak już wspomnieliśmy kojarzy się z elegancją i prestiżem, różowy kolor dodaje tutaj energetyzującej wymowy.

Zastosowanie: T-Mobile, Tauron, WizzAir, TVP Rozrywka, Indigo, Avon

Kolory z pewnością wpływają na naszą podświadomość. W pewien sposób marketing wykorzystuje je do manipulowania naszymi zmysłami. Barwy mają swój określony ładunek emocjonalny, stąd choćby podział na kolory „ciepłe” i „zimne”. Nawet ustawienie produktów w sklepach i odpowiednie ich oświetlenie wpływa na nasze decyzje zakupowe. W dużych galeriach handlowych dzięki odpowiedniej grze kolorów i świateł odczuwamy lepsze samopoczucie. Nawet najwięksi giganci potrafią tak zaprojektować swój logotyp, aby mógł zmieniać kolor w zależności od sprzedażowej strategii. A zastanawialiście się, jaki kolor cechuje Waszą działalność…? Możemy Wam sporo podpowiedzieć.

Powrót

W związku z tym, że odwiedzasz stronę internetową www.mega-media.com.pl przetwarzamy pewne informacje o Tobie, takie jak informacje o urządzeniu, z którego korzystasz lub o Twoim adresie IP.  Nie znamy innych Twoich danych osobowych, takich jak imię, nazwisko czy adres poczty elektronicznej, chyba że zechcesz nam je zostawić w znajdującym się w zakładce kontakt formularzu kontaktowym.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Mega-Media Marzena Paluchowska ul. Sienkiewicza 3, 86-100 Świecie nr NIP: 559-184-43-46 Możesz się z nami skontaktować wysyłając wiadomość elektroniczną na adres biuro@mega-media.com.pl

Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu zapewnienia Ci możliwości prawidłowego wyświetlania znajdujących się na stronie treści, zapewnienia bezpieczeństwa i możliwości likwidacji ewentualnych usterek technicznych a także kontroli ruchu na stronie. Na stronie znajdują się również odnośniki do mediów społecznościowych -  dzięki temu możesz zobaczyć, jacy Twoi znajomi obserwują nas na Facebooku.

Podstawą prawną do przetwarzania tych danych jest uzasadniony interes administratora danych w postaci, zgodnie z treścią przepisu art. 6 ust. 1 lit f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO).

Twoje dane mogą zostać przekazane podmiotom trzecim, takim jak wymienione powyżej portale społecznościowe, podmiot, który zajmuje się utrzymaniem i techniczną obsługą tej strony oraz podmiot kontrolujący liczbę odwiedzających  stronę. Niektóre z tych podmiotów mają siedzibę w USA i są uczestnikami programu Tarcza Prywatności, co oznacza, że spełniają unijne wymogi dotyczące przetwarzania danych osobowych.

Twoje dane będą przechowywane przez okres istnienia uzasadnionego interesu do ich przetwarzania, nie dłużej niż 60 miesięcy.

Masz prawo do żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

W przypadku gdy uznasz, że Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podmioty, które otrzymują Twoje dane osobowe w związku z wejściem na stronę, mogą wykorzystać je do wyświetlania Ci podobnych treści, dopasowanych do tego, czego szukałeś (profilowanie). Bazują one na dotychczasowych stronach internetowych, które odwiedzasz.

Możesz samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies, określając warunki ich przechowywania i zakresu ich stosowania. Zmiany ustawień mogą być dokonane za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub Twojego urządzenia mobilnego. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików Cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej w ramach Urządzenia bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu na Urządzeniu mobilnym. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików Cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

zamknij