logo - Mega Media

Blog

W sporcie siła...REKLAMY!

03.11.2017

Jedną z najskuteczniejszych metod kreowania wizerunku firmy jest promocja poprzez sport. To bardzo szerokie pole, bo potencjalny sponsor ma mnóstwo możliwości. Można wspierać kluby, ligi, obiekty, a także pojedyncze eventy. W dzisiejszych czasach sport jest skomercjalizowany do tego stopnia, że wielu twierdzi, że stał się po prostu dobrym biznesem. Obie strony są zresztą na siebie skazane. Sport nawet na najbardziej amatorskim szczeblu nie ma szans przetrwać bez sponsorów, a ci z kolei doskonale wykorzystują zainwestowane w ten sposób środki do promocji własnych marek. Oczywiście na najwyższych szczeblach w najbardziej popularnych dyscyplinach mowa o kolosalnych pieniądzach, opiewających w miliony Euro. Weźmy takiego Neymara, na którego szejkowie z PSG wydali, bagatela 222 miliony Euro, a więc równowartość prawie miliarda złotych! To prawie sześcioletni budżet całego Świecia! Dziś niemal każdy zawodowy sportowiec, klub, liga, czy obiekt mają swoich sponsorów. Dotyczy to zarówno globalnych marek, jak i mniejszych lokalnych przedsiębiorców, wspierających aktywność będącą na pograniczu rekreacji i sportu zawodowego. Sprzedać można praktycznie wszystko. A jak do tego dochodzi jeszcze telewizja, to już w ogóle atrakcyjność takiego produktu rośnie kilkukrotnie. Dziś, zawodowy sportowiec idąc do wywiadu (oczywiście na tle ścianki sponsorskiej) pamięta, aby pokazać się w stroju z logotypami, najlepiej w czapce z daszkiem, by powiększyć powierzchnię i z napojem energetycznym w dłoni. Niemal każda branża może promować się przez sport, ale są oczywiście takie, którym jest to szczególnie na rękę. Mocno w sport wchodzi branża motoryzacyjna, spożywcza (w szczególności napoje energetyczne i nie tylko), elektronika, sektor budowlany, no i przede wszystkim bukmacherka.  Rywalizacja sportowa, kojarzy się przecież z silnymi emocjami, energią, dynamiką, niepisanymi scenariuszami, nieprzewidywalnością i wszystkim tym, co tak naprawdę kochamy przeżywać na stadionach i przed telewizorem. Poza tym sport ma charakter masowy, uwielbiają go tłumy. Niemal każdy się na nim zna. Jak się posłucha statystycznego Polaka, to przecież każdy śmiało mógłby być trenerem reprezentacji piłkarzy. Komercjalizacja sportu jest na tyle rozwinięta, że to sponsor musi już zabiegać o to, aby znaleźć atrakcyjny dla siebie produkt. Wszystko jest już na sprzedaż. Piłkarze Barcelony przez wiele lat nosili na swoich koszulkach tylko logo UNICEF. Dziś na piersiach widnieje już Rakuten (producent elektroniki), a na rękawach Beko. Wkrótce również historyczna nazwa stadionu Camp Nou przejdzie do lamusa, bo ostro negocjują szejkowie. Sportowcy również prześcigają się w wymyślaniu powierzchni reklamowych. Żużlowcy umieszczają logotypy na motocyklach, rajdowcy na samochodach, siatkarki oprócz koszulek, obowiązkowo na spodenkach (pośladkach). Ostatnio bokserzy wpadli na pomysł by robić sobie tymczasowe tatuaże sponsorskie na plecach, wykorzystując do ekspozycji loga, własne ciała! Granica leży już tylko w pomysłowości! Wiele możliwości daje też sponsorowanie konkretnej ligi. Ucho kibica w końcu się przyzwyczaja. Jeżeli podpisuje się kilkuletnią umowę, to ma się jak w banku, że z czasem fani zaczną ją używać i na stałe wejdzie do obiegu, jak np. PGE Ekstraliga (żużel), Plus Liga (siatkówka), czy Lotto Ekstraklasa (piłka nożna). Jak na tym tle wygląda nasze lokalne podwórko? Musimy się pochwalić, że Agencja reklamowa Mega-Media, jako jedyna w Świeciu doceniła znaczenie promocji poprzez sport i aktywnie współpracuje z firmami, sponsorującymi eventy sportowe. Mamy na tym polu spore sukcesy, z których jesteśmy dumne, ale żeby o tym wszystkim Wam opowiedzieć musimy Was odesłać do kolejnego artykułu. Śledźcie więc naszą stronę internetową i zaglądajcie na naszego bloga!   

Powrót

W związku z tym, że odwiedzasz stronę internetową www.mega-media.com.pl przetwarzamy pewne informacje o Tobie, takie jak informacje o urządzeniu, z którego korzystasz lub o Twoim adresie IP.  Nie znamy innych Twoich danych osobowych, takich jak imię, nazwisko czy adres poczty elektronicznej, chyba że zechcesz nam je zostawić w znajdującym się w zakładce kontakt formularzu kontaktowym.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Mega-Media Marzena Paluchowska ul. Sienkiewicza 3, 86-100 Świecie nr NIP: 559-184-43-46 Możesz się z nami skontaktować wysyłając wiadomość elektroniczną na adres biuro@mega-media.com.pl

Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu zapewnienia Ci możliwości prawidłowego wyświetlania znajdujących się na stronie treści, zapewnienia bezpieczeństwa i możliwości likwidacji ewentualnych usterek technicznych a także kontroli ruchu na stronie. Na stronie znajdują się również odnośniki do mediów społecznościowych -  dzięki temu możesz zobaczyć, jacy Twoi znajomi obserwują nas na Facebooku.

Podstawą prawną do przetwarzania tych danych jest uzasadniony interes administratora danych w postaci, zgodnie z treścią przepisu art. 6 ust. 1 lit f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO).

Twoje dane mogą zostać przekazane podmiotom trzecim, takim jak wymienione powyżej portale społecznościowe, podmiot, który zajmuje się utrzymaniem i techniczną obsługą tej strony oraz podmiot kontrolujący liczbę odwiedzających  stronę. Niektóre z tych podmiotów mają siedzibę w USA i są uczestnikami programu Tarcza Prywatności, co oznacza, że spełniają unijne wymogi dotyczące przetwarzania danych osobowych.

Twoje dane będą przechowywane przez okres istnienia uzasadnionego interesu do ich przetwarzania, nie dłużej niż 60 miesięcy.

Masz prawo do żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

W przypadku gdy uznasz, że Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podmioty, które otrzymują Twoje dane osobowe w związku z wejściem na stronę, mogą wykorzystać je do wyświetlania Ci podobnych treści, dopasowanych do tego, czego szukałeś (profilowanie). Bazują one na dotychczasowych stronach internetowych, które odwiedzasz.

Możesz samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies, określając warunki ich przechowywania i zakresu ich stosowania. Zmiany ustawień mogą być dokonane za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub Twojego urządzenia mobilnego. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików Cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej w ramach Urządzenia bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu na Urządzeniu mobilnym. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików Cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

zamknij