logo - Mega Media

Blog

Polska kontra reszta świata

10.11.2017

Postanowiłyśmy nieco wykorzystać Święto Niepodległości 11. listopada, by podjąć trochę patriotyczny temat, pokazując Wam, jak rośnie w naszym kraju znaczenie reklamy. Oczywiście brakuje nam jeszcze dość sporo do najbardziej rozwiniętych gospodarek świata, ale z roku na rok te różnice są mniejsze. Pierwsze miejsce na świecie zajmują oczywiście Stany Zjednoczone, które są stolicą światowej konsumpcji i miejscem, gdzie powstało najwięcej znaczących marek. Według danych USA wydają na reklamę, co roku ok. 190 miliardów dolarów! Wysokość nakładów na reklamę jest w dużej mierze wyznacznikiem rozwoju wolnego rynku, a co za tym idzie również gospodarki całego państwa. Jak wyglądają kolejne pozycje? Zajmują je odpowiednio: Chiny (80 miliardów dolarów), Japonia (37), Wielka Brytania (26) i Niemcy (22). Pierwszą dziesiątkę zamykają natomiast Brazylia, Korea Południowa, Francja, Australia i Kanada. W tej ostatniej rocznie na reklamę wydaje się około 10 miliardów dolarów. Jak na tym tle wygląda Polska? Według danych to kwota ok. 1,6 miliarda dolarów. Niby jest to dużo mniej od światowych potęg, ale za to dynamika pozwala wierzyć, że już wkrótce będziemy w ścisłej czołówce. Nakłady na reklamę w Polsce systematycznie rosną i to w dużym tempie. To dobra informacja, bo świadczy o tym, że nasz kraj się rozwija. Składa się na to kondycja poszczególnych firm, które wkraczając na rynek światowy stają się rozpoznawalnymi markami. Koncern LPP, będący właścicielem marek Cropp i Reserved to wbrew pozorom polska firma, choć ma już salony sprzedaży w wielu galeriach w zachodniej Europie. Znany producent kosmetyków Inglot, wysyła swoje towary nawet daleko w głąb Azji, gdzie jest bardzo popularny. Rosnąca siła polskich firm, wymusza na nich i konkurencji wzrost nakładów na reklamę. Ktoś by mógł zadać pytanie, po co dalej reklamować marki, które wszyscy znają? Rynek działa jednak na tyle szybko i ekspansywnie, że nie można sobie pozwolić na żaden, nawet najkrótszy przestój. Polska buduje swoją siłę gospodarczą od lat 90-tych, a więc słynnej transformacji ustrojowej. Powoli udaje nam się gonić zachodnią Europę. Perspektywy naszej branży są więc bardzo optymistyczne. Czym bardziej rynek się będzie rozwijał, tym bardziej będzie potrzebował reklamy i marketingu. Agencji reklamowych będzie zatem przybywać, co już jest bardzo zauważalne. Widzimy to nawet na naszym małym, lokalnym podwórku. W Świeciu wciąż pojawiają się nowe firmy. Rośnie również liczba graczy, którzy chcą podzielić między sobą segment usług marketingowych. To dobra informacja. Kto wie może Polska stanie się za kilka lat reklamową potęgą i wskoczy do ścisłej światowej czołówki...?

 

Powrót

W związku z tym, że odwiedzasz stronę internetową www.mega-media.com.pl przetwarzamy pewne informacje o Tobie, takie jak informacje o urządzeniu, z którego korzystasz lub o Twoim adresie IP.  Nie znamy innych Twoich danych osobowych, takich jak imię, nazwisko czy adres poczty elektronicznej, chyba że zechcesz nam je zostawić w znajdującym się w zakładce kontakt formularzu kontaktowym.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Mega-Media Marzena Paluchowska ul. Sienkiewicza 3, 86-100 Świecie nr NIP: 559-184-43-46 Możesz się z nami skontaktować wysyłając wiadomość elektroniczną na adres biuro@mega-media.com.pl

Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu zapewnienia Ci możliwości prawidłowego wyświetlania znajdujących się na stronie treści, zapewnienia bezpieczeństwa i możliwości likwidacji ewentualnych usterek technicznych a także kontroli ruchu na stronie. Na stronie znajdują się również odnośniki do mediów społecznościowych -  dzięki temu możesz zobaczyć, jacy Twoi znajomi obserwują nas na Facebooku.

Podstawą prawną do przetwarzania tych danych jest uzasadniony interes administratora danych w postaci, zgodnie z treścią przepisu art. 6 ust. 1 lit f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO).

Twoje dane mogą zostać przekazane podmiotom trzecim, takim jak wymienione powyżej portale społecznościowe, podmiot, który zajmuje się utrzymaniem i techniczną obsługą tej strony oraz podmiot kontrolujący liczbę odwiedzających  stronę. Niektóre z tych podmiotów mają siedzibę w USA i są uczestnikami programu Tarcza Prywatności, co oznacza, że spełniają unijne wymogi dotyczące przetwarzania danych osobowych.

Twoje dane będą przechowywane przez okres istnienia uzasadnionego interesu do ich przetwarzania, nie dłużej niż 60 miesięcy.

Masz prawo do żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

W przypadku gdy uznasz, że Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podmioty, które otrzymują Twoje dane osobowe w związku z wejściem na stronę, mogą wykorzystać je do wyświetlania Ci podobnych treści, dopasowanych do tego, czego szukałeś (profilowanie). Bazują one na dotychczasowych stronach internetowych, które odwiedzasz.

Możesz samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies, określając warunki ich przechowywania i zakresu ich stosowania. Zmiany ustawień mogą być dokonane za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub Twojego urządzenia mobilnego. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików Cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej w ramach Urządzenia bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu na Urządzeniu mobilnym. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików Cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

zamknij