logo - Mega Media

Blog

Czas ustalić budżet na reklamę

19.01.2018

Początek roku to na ogół okres, gdy firmy domykają swoje budżety i plany finansowe. Wśród wielu pozycji, tabelek i wykresów, bardzo ważną kategorią dla każdego przedsiębiorstwa powinien być budżet na działania marketingowe. Niestety często bywa tak, że dyrektorzy finansowi właśnie w tej sferze najczęściej szukają pola do obniżki kosztów, co rodzi nieustanne konflikty między ekonomistami, a marketingowcami. Oczywiście koszty stałe, takie jak wynagrodzenia, opłaty za media, surowce, transport, podatki, to absolutne priorytety, ale nie należy spychać marketingu i promocji na margines, bo to tylko pozorne oszczędności. Wszak wiadomo, reklama jest dźwignią handlu. Warto przy tym ustalić szerszy plan działania. Nie należy tylko i wyłącznie powiedzieć, że w tym roku firma na marketing przeznaczy tyle i tyle. Potrzebna jest konkretna strategia! Od czego zacząć? Przede wszystkim warto określić priorytety i kanały na jakie będziemy stawiać. Co nas najbardziej interesuje? Reklama prasowa, telewizyjna, radiowa, outdoor, akcje promocyjne, udział w targach, Internet, a może jeszcze coś innego? Należy zacząć od podstaw, a więc: jaki mamy produkt, komu i jak chcemy go sprzedać i jaki mamy rynek docelowy? Niby nic odkrywczego, zwykły elementarz każdego marketingowca, ale ważne, aby właśnie od tego zacząć. Działając na rynku lokalnym nie wykupimy przecież czasu antenowego w ogólnopolskiej stacji, bo będzie to nasza pierwsza i ostatnia akcja, a cały budżet wyczerpiemy w styczniu. Ważne również, aby swoje działania umiejscowić w jakichś ramach czasowych. Jeżeli nasza branża cechuje się sezonowością i sprzedajemy dużo więcej w lipcu niż w październiku, to może właśnie warto to ująć w harmonogramie? Warto też pamiętać, że budżet marketingowy, to nie tylko zwykła reklama. Z tych środków możemy wydatkować pieniądze na gadżety, upominki dla kontrahentów, nową stronę internetową i inne, czasem niekonwencjonalne działania. Warto też przy tym ponegocjować. Jeśli obsługuje nas jedna agencja reklamowa, to mamy sporo argumentów, aby spróbować uzyskać jak najniższe ceny. Może się zatem okazać, że w przyjętym budżecie marketingowym będziemy w stanie zrealizować dużo więcej zadań, niż wstępnie planowaliśmy. Mimo to nie należy zbyt łatwo odpuszczać dyrektorom finansowym, którzy zawsze będą uważać, że pieniądze na marketing to kasa wyrzucona w błoto. Trzeba więc nieustannie analizować wyniki sprzedaży, szukać nowych rynków i przekonywać, jak ważna jest promocja na odpowiednim poziomie. Pewnie wielu z Was dopina właśnie marketingowe budżety. Róbcie to mądrze i realizujcie konsekwentnie. Pamiętajcie, że koszty reklamowe, to również koszty podatkowe i lepiej czasem wydać więcej na promocję niż oddać za darmo fiskusowi. Niestety często spotykamy się ze zjawiskiem „wyrzucania” na siłę pieniędzy na reklamę w grudniu, bo „trzeba szukać kosztów”. Świadczy to właśnie o braku długofalowej strategii, czego należy unikać. Jeżeli nie macie na to czasu, Agencja Mega-Media chętnie może w tym pomóc. Wystarczy nam krótka rozmowa, aby móc ustalić, Wasze możliwości, priorytety i dobrać odpowiednią strategię działania. Jeśli więc jeszcze nie ustaliliście budżetu na marketing, zapraszamy do współpracy!

Powrót

W związku z tym, że odwiedzasz stronę internetową www.mega-media.com.pl przetwarzamy pewne informacje o Tobie, takie jak informacje o urządzeniu, z którego korzystasz lub o Twoim adresie IP.  Nie znamy innych Twoich danych osobowych, takich jak imię, nazwisko czy adres poczty elektronicznej, chyba że zechcesz nam je zostawić w znajdującym się w zakładce kontakt formularzu kontaktowym.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Mega-Media Marzena Paluchowska ul. Sienkiewicza 3, 86-100 Świecie nr NIP: 559-184-43-46 Możesz się z nami skontaktować wysyłając wiadomość elektroniczną na adres biuro@mega-media.com.pl

Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu zapewnienia Ci możliwości prawidłowego wyświetlania znajdujących się na stronie treści, zapewnienia bezpieczeństwa i możliwości likwidacji ewentualnych usterek technicznych a także kontroli ruchu na stronie. Na stronie znajdują się również odnośniki do mediów społecznościowych -  dzięki temu możesz zobaczyć, jacy Twoi znajomi obserwują nas na Facebooku.

Podstawą prawną do przetwarzania tych danych jest uzasadniony interes administratora danych w postaci, zgodnie z treścią przepisu art. 6 ust. 1 lit f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO).

Twoje dane mogą zostać przekazane podmiotom trzecim, takim jak wymienione powyżej portale społecznościowe, podmiot, który zajmuje się utrzymaniem i techniczną obsługą tej strony oraz podmiot kontrolujący liczbę odwiedzających  stronę. Niektóre z tych podmiotów mają siedzibę w USA i są uczestnikami programu Tarcza Prywatności, co oznacza, że spełniają unijne wymogi dotyczące przetwarzania danych osobowych.

Twoje dane będą przechowywane przez okres istnienia uzasadnionego interesu do ich przetwarzania, nie dłużej niż 60 miesięcy.

Masz prawo do żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

W przypadku gdy uznasz, że Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podmioty, które otrzymują Twoje dane osobowe w związku z wejściem na stronę, mogą wykorzystać je do wyświetlania Ci podobnych treści, dopasowanych do tego, czego szukałeś (profilowanie). Bazują one na dotychczasowych stronach internetowych, które odwiedzasz.

Możesz samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies, określając warunki ich przechowywania i zakresu ich stosowania. Zmiany ustawień mogą być dokonane za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub Twojego urządzenia mobilnego. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików Cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej w ramach Urządzenia bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu na Urządzeniu mobilnym. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików Cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

zamknij