logo - Mega Media

Blog

Moc reklamy - dlaczego jej ulegamy?

02.03.2018

Poprzez gigantyczny rozwój mediów w ostatnich latach, każdego dnia konsumenci bombardowani są masą informacji. Chcąc nie chcąc reklama stała się wszechobecna w naszym życiu codziennym. Często nawet nie jesteśmy do końca świadomi jej oddziaływania i wtedy paradoksalnie funkcjonuje ona najlepiej. Ilość przekazów reklamowych wbrew pozorom wcale nie jest dobra dla ich twórców. Specjaliści od reklam muszą chwytać się coraz bardziej skomplikowanych narzędzi, aby osiągnąć efekt. Konsumenci będąc zmęczeni i często zażenowani ilością reklam, mogą nastawiać się do nich negatywnie. Jak sprawić, aby nasza reklama nakłaniała do zakupu, a przy tym nie denerwowała odbiorcy? Z pomocą przychodzą różne strategie reklamowe, jakie używane są przez ich twórców do osiągnięcia konkretnych celów. Nie chcemy Was zanudzać teorią, ale jako ciekawostkę podamy te najbardziej popularne, abyście zrozumieli cały mechanizm, jakiemu jesteście poddawani.

Jeden z najbardziej znanych modeli strategicznych to AIDA i oczywiście nie ma nic wspólnego z tą słynną operą. Chodzi głównie o cztery angielskie zwroty (attention, interest, desire, action). Musimy więc najpierw zająć uwagę odbiorcy, potem pobudzić zainteresowanie produktem, wzbudzić pożądanie, aż w końcu nakłonić do akcji – a więc zakupu. Model AIDA zakłada więc poszczególne fazy i pokazuje przy tym konkretną kolejność działania.

Innym ze znanych modeli jest tzw. teoria magicznego pocisku (podskórnej igły). Teoria ta głosi, że media są na tyle potężną siłą, że skutecznie i natychmiastowo bombardują odbiorców przekazem reklamowym, porównując to działanie do ukłucia igły, czy strzału z pistoletu. Taki model zakłada, że reklama wzbudza natychmiastową reakcję.

Zupełnie inne podejście proponuje strategiczny model DAGMAR, który zakłada, że definiujemy cele reklamowe do pomiarów wyników kampanii. Według tej koncepcji konsument musi przejść cztery etapy,aby dokonać zakupu. Najpierw zdobędzie świadomość o istnieniu produktu, potem zrozumienie o korzyściach płynących z kupna, wreszcie nabierze przekonania do konkretnego artykułu, czy usługi i wykona akcję – kupi nasz produkt.

Reklama to potężne i fascynujące narzędzie. Jak widzicie nie mamy nawet świadomości, że zanim coś kupimy, gdzieś tam sztab ludzi pracuje nad odpowiednimi strategiami, aby reklama odpowiednio zadziałała. Nie ważne czy przejdziemy mozolne cztery etapy od zainteresowania do kupna, czy też poddamy się natychmiastowemu atakowi magicznego pocisku. Zawsze celem nadrzędnym każdej kampanii reklamowej jest ostatecznie sprzedaż. To, jak działa na nas reklama opisuje wiele teorii z pogranicza psychologii, marketingu, socjologii i wielu innych dziedzin. Jeśli więc myślicie, że do końca panujecie nad swoimi decyzjami zakupowymi, zastanówcie się, czy aby na pewno...   

Powrót

W związku z tym, że odwiedzasz stronę internetową www.mega-media.com.pl przetwarzamy pewne informacje o Tobie, takie jak informacje o urządzeniu, z którego korzystasz lub o Twoim adresie IP.  Nie znamy innych Twoich danych osobowych, takich jak imię, nazwisko czy adres poczty elektronicznej, chyba że zechcesz nam je zostawić w znajdującym się w zakładce kontakt formularzu kontaktowym.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Mega-Media Marzena Paluchowska ul. Sienkiewicza 3, 86-100 Świecie nr NIP: 559-184-43-46 Możesz się z nami skontaktować wysyłając wiadomość elektroniczną na adres biuro@mega-media.com.pl

Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu zapewnienia Ci możliwości prawidłowego wyświetlania znajdujących się na stronie treści, zapewnienia bezpieczeństwa i możliwości likwidacji ewentualnych usterek technicznych a także kontroli ruchu na stronie. Na stronie znajdują się również odnośniki do mediów społecznościowych -  dzięki temu możesz zobaczyć, jacy Twoi znajomi obserwują nas na Facebooku.

Podstawą prawną do przetwarzania tych danych jest uzasadniony interes administratora danych w postaci, zgodnie z treścią przepisu art. 6 ust. 1 lit f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO).

Twoje dane mogą zostać przekazane podmiotom trzecim, takim jak wymienione powyżej portale społecznościowe, podmiot, który zajmuje się utrzymaniem i techniczną obsługą tej strony oraz podmiot kontrolujący liczbę odwiedzających  stronę. Niektóre z tych podmiotów mają siedzibę w USA i są uczestnikami programu Tarcza Prywatności, co oznacza, że spełniają unijne wymogi dotyczące przetwarzania danych osobowych.

Twoje dane będą przechowywane przez okres istnienia uzasadnionego interesu do ich przetwarzania, nie dłużej niż 60 miesięcy.

Masz prawo do żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

W przypadku gdy uznasz, że Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podmioty, które otrzymują Twoje dane osobowe w związku z wejściem na stronę, mogą wykorzystać je do wyświetlania Ci podobnych treści, dopasowanych do tego, czego szukałeś (profilowanie). Bazują one na dotychczasowych stronach internetowych, które odwiedzasz.

Możesz samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies, określając warunki ich przechowywania i zakresu ich stosowania. Zmiany ustawień mogą być dokonane za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub Twojego urządzenia mobilnego. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików Cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej w ramach Urządzenia bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu na Urządzeniu mobilnym. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików Cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

zamknij