logo - Mega Media

Blog

Jaki sklep internetowy otworzyć?

16.03.2018

Wpadliście na pomysł na nowy biznes, aby otworzyć sklep internetowy. To już jakiś plan. Co dalej? Jaką wybrać branżę? Jakim handlować asortymentem i jak w ogóle to wszystko poukładać żeby odpowiednio funkcjonowało? Rynek tzw. sektora e-commerce jest w tej chwili chyba najbardziej rozwojowym w całym handlu. Od czego więc zacząć? Przede wszystkim trzeba określić branżę i asortyment, jakim będziemy handlować. Podstawą w biznes planie sklepu internetowego jest gruntowna analiza konkurencji, oparta na badaniach rynkowych. Do najbardziej popularnych branż należą: książki, filmy i płyty, akcesoria GSM, kosmetyki i perfumy, obuwie, sprzęt RTV/AGD, sprzęt komputerowy, odzież sportowa, artykuły dziecięce i zabawki, samochody i części samochodowe, gry komputerowe, czy też meble i wystrój wnętrz. Jak widać, jest w czym wybierać, dlatego tak ważna jest początkowa strategia i analiza, aby postawić w naszym przypadku na jak najbardziej perspektywiczną branżę. Gdy już ją wybierzemy, trzeba określić asortyment, jakim będziemy handlować. Najlepiej wyodrębnić w nim kategorię główną produktów, kategorię dodatkową i jako trzecią – akcesoria uzupełniające. Do wymienionych kategorii należy dopasować politykę cenową, zagwarantować sobie dostawców, określić sieć hurtowni, wysokość marż itp. Paradoksalnie może okazać się, że na kategorii głównej produktów nie będziemy mieli wysokiego zysku, ale zrekompensujemy go sobie np. akcesoriami dodatkowymi. Jako ciekawostkę warto tu podać tzw. „Zasadę Pareta”, która mówi, że 80% naszego asortymentu może nam zagwarantować 20% zysku, ale odwrotnie 20% sprzedawanych towarów, może zapewnić nam 80% kasy „na czysto”. Niezwykle ważna przy tworzeniu własnego sklepu internetowego jest również , a może przede wszystkim współpraca z hurtowniami. Odpowiednie zintegrowanie naszego sklepu z hurtownią to podstawa sukcesu każdego e-biznesu. Okazuje się na przykład, że wcale nie musimy dysponować potężnymi magazynami. Dzięki tzw. dropshippingowi możemy nawet kierować wszystkim dosłownie z jednego pokoju. Taki model logistyczny polega na tym, że cały proces magazynowania i realizacji zamówienia przeniesiony jest na dostawcę. Oznacza to brak konieczności zamawiania towaru przez sklep internetowy w ilościach hurtowych i magazynowania go, co oczywiście znacznie ogranicza koszty prowadzonej działalności. Poza tym warto skorzystać z wielu gotowych rozwiązań IT przy tworzeniu sklepu. Na rynku dostępne są gotowe szablony sklepów oraz aplikacje do zarządzania takim biznesem. Wybór takich narzędzi może okazać się konieczny, nie tylko, aby sprawnie przyjmować i realizować zamówienia, ale również kontaktować się z nabywcą, czy też obsługiwać ewentualne reklamacje. No dobrze, otworzyliśmy sklep internetowy i co dalej? Trzeba go przecież wypromować, wypozycjonować itp. O tym, już w następnym artykule na blogu Mega-Media.

Powrót

W związku z tym, że odwiedzasz stronę internetową www.mega-media.com.pl przetwarzamy pewne informacje o Tobie, takie jak informacje o urządzeniu, z którego korzystasz lub o Twoim adresie IP.  Nie znamy innych Twoich danych osobowych, takich jak imię, nazwisko czy adres poczty elektronicznej, chyba że zechcesz nam je zostawić w znajdującym się w zakładce kontakt formularzu kontaktowym.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Mega-Media Marzena Paluchowska ul. Sienkiewicza 3, 86-100 Świecie nr NIP: 559-184-43-46 Możesz się z nami skontaktować wysyłając wiadomość elektroniczną na adres biuro@mega-media.com.pl

Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu zapewnienia Ci możliwości prawidłowego wyświetlania znajdujących się na stronie treści, zapewnienia bezpieczeństwa i możliwości likwidacji ewentualnych usterek technicznych a także kontroli ruchu na stronie. Na stronie znajdują się również odnośniki do mediów społecznościowych -  dzięki temu możesz zobaczyć, jacy Twoi znajomi obserwują nas na Facebooku.

Podstawą prawną do przetwarzania tych danych jest uzasadniony interes administratora danych w postaci, zgodnie z treścią przepisu art. 6 ust. 1 lit f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO).

Twoje dane mogą zostać przekazane podmiotom trzecim, takim jak wymienione powyżej portale społecznościowe, podmiot, który zajmuje się utrzymaniem i techniczną obsługą tej strony oraz podmiot kontrolujący liczbę odwiedzających  stronę. Niektóre z tych podmiotów mają siedzibę w USA i są uczestnikami programu Tarcza Prywatności, co oznacza, że spełniają unijne wymogi dotyczące przetwarzania danych osobowych.

Twoje dane będą przechowywane przez okres istnienia uzasadnionego interesu do ich przetwarzania, nie dłużej niż 60 miesięcy.

Masz prawo do żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

W przypadku gdy uznasz, że Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podmioty, które otrzymują Twoje dane osobowe w związku z wejściem na stronę, mogą wykorzystać je do wyświetlania Ci podobnych treści, dopasowanych do tego, czego szukałeś (profilowanie). Bazują one na dotychczasowych stronach internetowych, które odwiedzasz.

Możesz samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies, określając warunki ich przechowywania i zakresu ich stosowania. Zmiany ustawień mogą być dokonane za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub Twojego urządzenia mobilnego. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików Cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej w ramach Urządzenia bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu na Urządzeniu mobilnym. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików Cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

zamknij