logo - Mega Media

Blog

Jak skutecznie sprzedawać w Internecie?

20.03.2018

W ostatnim poście pisaliśmy o tym, jak założyć swój własny sklep internetowy. Powiedzmy, że już przeszliście ten etap. Macie wybrany adres www, wykupiliście domenę i hosting, wybraliście asortyment, odpowiednie oprogramowanie i system współpracy z hurtowniami. To już bardzo dużo. Oczywiście należy pamiętać, że sprzedaż internetowa, tak jak w zwykłym handlu musi być odpowiednio zarejestrowana, a więc nie unikniemy wszelkich formalności z założeniem firmy, jeśli jeszcze takiej nie posiadamy. No dobrze, ale co dalej? Musimy przede wszystkim wybrać szatę graficzną, odpowiednią do naszego asortymentu i rynku docelowego. Jeśli sprzedajemy zabawki dla dzieci to użyjemy dużo większej palety krzykliwych kolorów, niż przy sprzedaży perfum, bielizny, czy artykułów biurowych. Następnym krokiem jest oczywiście promocja sklepu. Warto pomyśleć o odpowiednim pozycjonowaniu, ale przede wszystkim wykorzystaniu potęgi, jakimi są media społecznościowe. Najłatwiej bazę pierwszych fanów/klientów zdobyć poprzez takie właśnie kontakty. Nie zaszkodzi tuż po otwarciu ogłosić promocje i konkursy, bo to klienci kochają najbardziej. Liczba ponownych udostępnień postów z tym związanych może przebić nawet nasze najbardziej ambitne założenia. Kolejnym krokiem powinno być określenie, w jaki sposób będziemy wysyłać towary klientom. Trzeba przy tym zawierać takie umowy, aby koszty transportu były korzystne zarówno dla sprzedającego, jak i klienta. Gdy nasz internetowy biznes już się rozwinie należy cały czas monitorować jakość obsługi. Jeżeli dysponujemy pracownikami, możemy założyć infolinię sprzedażową również do obsługi reklamacji. Można też pomyśleć o internetowym chacie z konsultantem, który pomoże zarówno dokonać wyboru, jak i wyjaśni wszelkie wątpliwości w kwestii dostawy towaru. Oczywiście te wszystkie aspekty dotyczą już rozwiniętych firm. Jeśli prowadzimy jednoosobową działalność początki mogą być trudne, bo nie będziemy dysponować jeszcze potencjałem kadrowym, o magazynach, czy własnej logistyce nie wspominając. Nie mniej jednak, nawet małe sklepy internetowe, a może właśnie przede wszystkim takie powinny nieustannie dbać o jakość obsługi i odpowiedni kontakt z klientem. Trzeba mieć świadomość, że przynajmniej na początku, prowadzenie takiego sklepu, to praktycznie praca, w której jest się cały czas pod telefonem, a o urlopie można tylko pomarzyć. Konkurencja na rynku jest coraz silniejsza. Branża e-commerce rozwija się w błyskawicznym tempie, dlatego przetrwają tylko najsilniejsi i ci, którym wystarczy najwięcej determinacji, czego Wam oczywiście serdecznie życzymy.

Powrót

W związku z tym, że odwiedzasz stronę internetową www.mega-media.com.pl przetwarzamy pewne informacje o Tobie, takie jak informacje o urządzeniu, z którego korzystasz lub o Twoim adresie IP.  Nie znamy innych Twoich danych osobowych, takich jak imię, nazwisko czy adres poczty elektronicznej, chyba że zechcesz nam je zostawić w znajdującym się w zakładce kontakt formularzu kontaktowym.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Mega-Media Marzena Paluchowska ul. Sienkiewicza 3, 86-100 Świecie nr NIP: 559-184-43-46 Możesz się z nami skontaktować wysyłając wiadomość elektroniczną na adres biuro@mega-media.com.pl

Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu zapewnienia Ci możliwości prawidłowego wyświetlania znajdujących się na stronie treści, zapewnienia bezpieczeństwa i możliwości likwidacji ewentualnych usterek technicznych a także kontroli ruchu na stronie. Na stronie znajdują się również odnośniki do mediów społecznościowych -  dzięki temu możesz zobaczyć, jacy Twoi znajomi obserwują nas na Facebooku.

Podstawą prawną do przetwarzania tych danych jest uzasadniony interes administratora danych w postaci, zgodnie z treścią przepisu art. 6 ust. 1 lit f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO).

Twoje dane mogą zostać przekazane podmiotom trzecim, takim jak wymienione powyżej portale społecznościowe, podmiot, który zajmuje się utrzymaniem i techniczną obsługą tej strony oraz podmiot kontrolujący liczbę odwiedzających  stronę. Niektóre z tych podmiotów mają siedzibę w USA i są uczestnikami programu Tarcza Prywatności, co oznacza, że spełniają unijne wymogi dotyczące przetwarzania danych osobowych.

Twoje dane będą przechowywane przez okres istnienia uzasadnionego interesu do ich przetwarzania, nie dłużej niż 60 miesięcy.

Masz prawo do żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

W przypadku gdy uznasz, że Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podmioty, które otrzymują Twoje dane osobowe w związku z wejściem na stronę, mogą wykorzystać je do wyświetlania Ci podobnych treści, dopasowanych do tego, czego szukałeś (profilowanie). Bazują one na dotychczasowych stronach internetowych, które odwiedzasz.

Możesz samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies, określając warunki ich przechowywania i zakresu ich stosowania. Zmiany ustawień mogą być dokonane za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub Twojego urządzenia mobilnego. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików Cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej w ramach Urządzenia bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu na Urządzeniu mobilnym. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików Cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

zamknij