logo - Mega Media

Blog

Co to jest ten cały Copywriting?

21.08.2017

Pewnie często spotykacie się z tą nazwą, ale do końca nie wiecie, co tak naprawdę oznacza. Tymczasem rola copywriterów w branży reklamowej systematycznie rośnie. Czym się zajmują? Oglądając reklamy telewizyjne, czy słuchając spotów w radio, często macie do czynienia ze sloganami reklamowymi, które tak głęboko zapadły w świadomości, że są dla Was oczywiste. Któż z nas nie słyszał takich haseł, jak: „Pij mleko, będziesz wielki”, „Dużo, tanio, Tesco”, czy „Auchan, zbijamy ceny zawodowo”. Niby zwykłe hasełka, nic wielkiego, ale ktoś je przecież musiał kiedyś wymyśleć. Tym właśnie zajmują się copywriterzy. Wydaje Wam się to takie proste? Tylko jedno zdanie? Otóż, to jest właśnie sztuka - oddać sens reklamy, hasła i wartości marki jednym, krótkim zwrotem. Czym krótszy, tym bardziej zapada w pamięć. „Das auto”, wiadomo -Volkswagen, Tatra – „Siła charakteru” itd. mnożyć można w nieskończoność. Tymczasem powstający slogan, to efekt ciężkiej pracy sztabu copywriterów, którzy niejednokrotnie poświęcają, dni, a nawet tygodnie, aby stworzyć właśnie to jedno zdanie. Czasami mamy wrażenie, jakby to był efekt chwilowej „głupawki”. Pamiętacie hasła typu: „Wielka wyprz” (wyprzedaż Plusa), czy słynne „A świstak siedzi i zawija…”?  Czy nie zdarzyło się Wam kazać zjeść komuś snickerska, żeby już nie gwiazdorzył? To właśnie efekt pracy copywritera. Jeśli myślicie, że to takie proste, spróbujcie. Poradników, jak stworzyć dobre hasła reklamowe jest na rynku mnóstwo, ale czy nie lepiej zlecić to fachowcom? Agencja Reklamowa Mega-Media oczywiście może Wam w tym pomóc, bo każda z nas jest siłą rzeczy copywriterem. Może właśnie dla Was stworzymy hasło, które stanie się rynkowym przebojem i na długo zapadnie w pamięci klientom. 

Poniżej prezentujemy Wam kilka przykładów z naszych projektów, zawierających hasła copywritingowe.

Powrót

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

zamknij