logo - Mega Media

Blog

M jak Monitoring, czyli miej oko na konkurencję.

25.04.2018

Wydaje Ci się, że Twoja firma działa wyśmienicie? Generujesz wysokie zyski i nikt nie zagraża Twojej dominującej pozycji? Uważaj! Taka postawa może być bardzo złudna. Niezależnie od branży w której działasz, przy tak rozwiniętym rynku, jak obecnie właściwie nikt nie ma patentu na monopol. Wystarczy bardzo niewiele, a wszystko może odwrócić się do góry nogami. Drobna korekta polityki cenowej, nowe asortymenty u innych dostawców, zmiana trendów, mody, czy nawyków konsumenckich, wszystko to może spowodować nagłe załamanie naszego biznesu. Cały czas trzeba być czujnym i nie popadać w samouwielbienie, bo to największy błąd, jaki można popełnić. Dlatego też tak ważne jest nieustanne śledzenie nie tylko całego rynku i panujących w nim trendów i zjawisk, ale wręcz, a może przede wszystkim analiza konkurencji! Nazywajcie to jak chcecie, może nawet drobnym szpiegostwem, ale trzeba to robić. Wszak jak mówi znane przysłowie wśród przedsiębiorców – „konkurencja nie śpi”. Nigdy nie wiemy, kiedy nasz rynkowy rywal obniży ceny, wprowadzi super promocje, czy też w ogóle ściągnie lub wyprodukuje nowy towar, a my pozostaniemy przysłowiowe sto lat za…………no właśnie! Analiza konkurencji jest ważna nie tylko w czasach dobrobytu, ale również podczas mniejszych kryzysów, czy też dużych recesji. Każdy radzi sobie inaczej w gorszych czasach, więc może właśnie podpatrując rywali, będziemy w stanie dopracować swoją strategię również w obliczu gorszej koniunktury. Nic dziwnego, że firmy tak dbają o tajemnicę przedsiębiorstwa, broniąc się przed rynkowymi szpiegami. Na nic jednak nie zdadzą się zastrzeżone patenty, czy skrzętnie skrywane receptury, jeśli wyniosą je nam sami pracownicy. To właśnie kadra, która zostaje zwolniona albo przechodzi do konkurencji za wyższą stawkę najczęściej przenosi tajemnicę przedsiębiorstwa. Nie trzeba jednak wcale śledzić wielkich sekretów, aby trzymać rękę na pulsie. Wystarczy po prostu uważnie obserwować ruchy konkurencji, aby nie dać się zaskoczyć. W niektórych branżach polityka cenowa bywa bardzo agresywna i trzeba szybko reagować na promocje u innych. W innych sektorach natomiast ważna może być innowacyjność, proces technologiczny, czy też ilość wprowadzanych, nowych produktów. Jaki będzie pierwszy sygnał, że coś mogłeś przespać? Najczęściej są to oczywiście obroty. Jeśli nagle zauważysz, że przychody spadają, a branża ma się całkiem dobrze i Twoja konkurencja zaciera ręce, to znaczy, że najpewniej właśnie coś przegapiłeś. Oczywiście nie ma co się zaraz załamywać i wszystkie błędy można w porę naprawić. Ważna jest przy tym jednak szybka reakcja. Może właśnie dlatego, prywatni przedsiębiorcy tak rzadko wyjeżdżają na długie wakacje…

Powrót

W związku z tym, że odwiedzasz stronę internetową www.mega-media.com.pl przetwarzamy pewne informacje o Tobie, takie jak informacje o urządzeniu, z którego korzystasz lub o Twoim adresie IP.  Nie znamy innych Twoich danych osobowych, takich jak imię, nazwisko czy adres poczty elektronicznej, chyba że zechcesz nam je zostawić w znajdującym się w zakładce kontakt formularzu kontaktowym.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Mega-Media Marzena Paluchowska ul. Sienkiewicza 3, 86-100 Świecie nr NIP: 559-184-43-46 Możesz się z nami skontaktować wysyłając wiadomość elektroniczną na adres biuro@mega-media.com.pl

Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu zapewnienia Ci możliwości prawidłowego wyświetlania znajdujących się na stronie treści, zapewnienia bezpieczeństwa i możliwości likwidacji ewentualnych usterek technicznych a także kontroli ruchu na stronie. Na stronie znajdują się również odnośniki do mediów społecznościowych -  dzięki temu możesz zobaczyć, jacy Twoi znajomi obserwują nas na Facebooku.

Podstawą prawną do przetwarzania tych danych jest uzasadniony interes administratora danych w postaci, zgodnie z treścią przepisu art. 6 ust. 1 lit f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO).

Twoje dane mogą zostać przekazane podmiotom trzecim, takim jak wymienione powyżej portale społecznościowe, podmiot, który zajmuje się utrzymaniem i techniczną obsługą tej strony oraz podmiot kontrolujący liczbę odwiedzających  stronę. Niektóre z tych podmiotów mają siedzibę w USA i są uczestnikami programu Tarcza Prywatności, co oznacza, że spełniają unijne wymogi dotyczące przetwarzania danych osobowych.

Twoje dane będą przechowywane przez okres istnienia uzasadnionego interesu do ich przetwarzania, nie dłużej niż 60 miesięcy.

Masz prawo do żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

W przypadku gdy uznasz, że Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podmioty, które otrzymują Twoje dane osobowe w związku z wejściem na stronę, mogą wykorzystać je do wyświetlania Ci podobnych treści, dopasowanych do tego, czego szukałeś (profilowanie). Bazują one na dotychczasowych stronach internetowych, które odwiedzasz.

Możesz samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies, określając warunki ich przechowywania i zakresu ich stosowania. Zmiany ustawień mogą być dokonane za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub Twojego urządzenia mobilnego. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików Cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej w ramach Urządzenia bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu na Urządzeniu mobilnym. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików Cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

zamknij