logo - Mega Media

Blog

Zakupy w sklepie, czy przed monitorem???

09.05.2018

Statystyki mówią, że w ubiegłym roku 54 procent Polaków kupowało coś w Internecie. To o tyle zadziwiające, że nadal dopiero 79 procent naszych rodaków ma dostęp do sieci. Biorąc to pod uwagę, wynik należy uznać za bardzo wysoki. Co przekonuje nas do robienia zakupów nie wychodząc z domu? No właśnie! Przede wszystkim wygoda, którą wskazało 44 procent respondentów. W dalszej kolejności klienci wskazywali na takie czynniki jak: prostota dokonywania zakupów, krótszy czas i niższe ceny. Rynek e-commerce ma więc ogromny potencjał rozwoju. Cieszy również fakt, że coraz więcej Polaków uważa zakupy w sieci za bezpieczne. W 2017 roku tylko 37 procent ankietowanych stwierdziło, że takie kupowanie wiąże się z ryzykiem. Chyba rzeczywiście wyłudzeń jest coraz mniej. Strony aukcyjne natomiast wprowadzają coraz lepsze mechanizmy zabezpieczające transakcje, dzięki czemu kupowanie przez Internet nie jest już tak ryzykowne, jak jeszcze kilka lat temu. Poza tym, zanim dokonamy decyzji możemy sprawdzić opinie o danym sprzedawcy, skontaktować się z nim itp. Jeśli nasz kontrahent ma bardzo duży odsetek pozytywnych opinii na pewno nie będzie ryzykował utraty reputacji, bo to może znacznie obniżyć jego obroty. Jakie są natomiast minusy kupowania w sieci? Tradycjonaliści powiedzą na pewno, że brak możliwości dotknięcia, przymierzenia, obejrzenia, powąchania i wszystkiego, co wiąże się z bezpośrednim kontaktem z produktem. Niby przesyłkę zawsze można zwrócić i odesłać zgodnie z prawem konsumenckim, ale gdzie wtedy mowa o wspomnianej wygodzie? Czasami również można mieć obawy co do zgodności towaru z naszym zamówieniem. Zwłaszcza większe sklepy, czy serwisy przerabiające setki, czy tysiące towarów dziennie mogą się łatwo pomylić nawet bez specjalnej złośliwości, czy celowości. Kupując w sklepie, zawsze natomiast wyjdziemy z tym, co chcieliśmy. Szacuje się, że polski rynek e-commerce to już jakieś 36-40 mld złotych rocznie! To tak jakby rozdać prawie dwa razy wszystkim uprawnionym „500 plus”. Najczęściej kupujemy w sieci odzież, dodatki i akcesoria, książki i płyty, a więc towary dość mimo wszystko tanie, gdzie ryzyko pomyłki jest stosunkowo niewielkie. Poza tym coraz więcej handlowych sieci stacjonarnych stawia również na Internet. Nie ma chyba już szanującej się marki odzieżowej, która nie prowadziłaby własnego serwisu w Internecie. Doceniają to nie tylko globalni gracze, ale również i mniejsze podmioty. Zapowiada się również, że wprowadzenie zakazu handlu w niedziele również zwiększy obroty w Internecie. To wszystko wygląda w teorii bardzo dobrze, ale naszym zdaniem minie jeszcze wiele lat, zanim Internet wyprzedzi sprzedaż bezpośrednią. Wiemy to jako kobiety, dla których wyjście na zakupy jest czymś więcej niż tylko decyzją konsumencką, ale sprawia nam to na ogół po prostu wielką frajdę, której nie zastąpi nawet najlepszy sklep internetowy.

 

Powrót

W związku z tym, że odwiedzasz stronę internetową www.mega-media.com.pl przetwarzamy pewne informacje o Tobie, takie jak informacje o urządzeniu, z którego korzystasz lub o Twoim adresie IP.  Nie znamy innych Twoich danych osobowych, takich jak imię, nazwisko czy adres poczty elektronicznej, chyba że zechcesz nam je zostawić w znajdującym się w zakładce kontakt formularzu kontaktowym.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Mega-Media Marzena Paluchowska ul. Sienkiewicza 3, 86-100 Świecie nr NIP: 559-184-43-46 Możesz się z nami skontaktować wysyłając wiadomość elektroniczną na adres biuro@mega-media.com.pl

Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu zapewnienia Ci możliwości prawidłowego wyświetlania znajdujących się na stronie treści, zapewnienia bezpieczeństwa i możliwości likwidacji ewentualnych usterek technicznych a także kontroli ruchu na stronie. Na stronie znajdują się również odnośniki do mediów społecznościowych -  dzięki temu możesz zobaczyć, jacy Twoi znajomi obserwują nas na Facebooku.

Podstawą prawną do przetwarzania tych danych jest uzasadniony interes administratora danych w postaci, zgodnie z treścią przepisu art. 6 ust. 1 lit f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO).

Twoje dane mogą zostać przekazane podmiotom trzecim, takim jak wymienione powyżej portale społecznościowe, podmiot, który zajmuje się utrzymaniem i techniczną obsługą tej strony oraz podmiot kontrolujący liczbę odwiedzających  stronę. Niektóre z tych podmiotów mają siedzibę w USA i są uczestnikami programu Tarcza Prywatności, co oznacza, że spełniają unijne wymogi dotyczące przetwarzania danych osobowych.

Twoje dane będą przechowywane przez okres istnienia uzasadnionego interesu do ich przetwarzania, nie dłużej niż 60 miesięcy.

Masz prawo do żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

W przypadku gdy uznasz, że Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podmioty, które otrzymują Twoje dane osobowe w związku z wejściem na stronę, mogą wykorzystać je do wyświetlania Ci podobnych treści, dopasowanych do tego, czego szukałeś (profilowanie). Bazują one na dotychczasowych stronach internetowych, które odwiedzasz.

Możesz samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies, określając warunki ich przechowywania i zakresu ich stosowania. Zmiany ustawień mogą być dokonane za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub Twojego urządzenia mobilnego. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików Cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej w ramach Urządzenia bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu na Urządzeniu mobilnym. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików Cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

zamknij