logo - Mega Media

Blog

Google rządzi w Polsce (i na świecie)

30.05.2018

Nie ma chyba Internauty, który przynajmniej raz w życiu nie skorzystał z wyszukiwarki Google. Jej popularność jest tak ogromna, że śmiało można mówić o potentacie na skalę światową. Statystyki mówią, że w Polsce około 97% użytkowników korzysta głównie z tej przeglądarki. Dane światowe są równie imponujące. Tu Google zbiera ponad 88% rynku! Drugie miejsce zajmuje bing z wynikiem 4,82 %! Czy jest w jakiejkolwiek branży, fachu, dziedzinie większy gigant na świecie? Z pewnością nie! W ślad za tym idą tysiące placówek na całym świecie, informatyków, analityków, którzy piszą odpowiednie algorytmy do odnajdywania treści w Internecie. Mówi się zresztą, że jeśli czegoś nie ma w Internecie, to nie ma tego w ogóle. Po co to piszemy? Trzeba po prostu wziąć pod uwagę, że obecnie kwestia pozycjonowania właśnie w przeglądarce Google ma kluczowe znaczenie dla naszego miejsca w sieci. Google rządzą bezapelacyjnie i to jest fakt! Warto więc przynajmniej przeanalizować, jeśli dostaniemy ofertę na pozycjonowanie naszej strony, czy sklepu internetowego. Google dzięki mechanizmowi aukcji słów kluczowych zarabia co roku miliardy dolarów. Firmy są gotowe płacić wysokie stawki za to, żeby pojawiać się na początku listy wyników wyszukiwania. Google nie musi zatrudniać różnej maści fachowców od wyceny reklamy. Wystarczy, że zaproponuje aukcję, która polega na tym, że ten, kto zapłaci najwięcej, pod danym hasłem jest najwyżej. W związku z tym to rynek wycenia, ile dane hasło, czyli to, co wpisujemy w wyszukiwarkę, jest naprawdę warte. Istnieją jednak sposoby na poprawienie widoczności własnych treści bez wysokich nakładów na reklamę w wyszukiwarce i tą drogą najlepiej podążać. Sprzyjają temu działania SEO, czyli search engine optimization, o których już wielokrotnie pisaliśmy na naszym blogu. Oczywiście z gigantami, którzy płacą krocie i tak nie wygramy. Przy odpowiednich działaniach jednak nawet mała firma, może być wysoko w rankingach wyszukiwania. Warto śledzić nowe trendy SEO i zasięgać w tym względzie porad fachowców. Póki co bowiem nie zanosi się na zmianę światowych trendów i to, że ktokolwiek może zagrozić takiej potędze jak Google.

Powrót

W związku z tym, że odwiedzasz stronę internetową www.mega-media.com.pl przetwarzamy pewne informacje o Tobie, takie jak informacje o urządzeniu, z którego korzystasz lub o Twoim adresie IP.  Nie znamy innych Twoich danych osobowych, takich jak imię, nazwisko czy adres poczty elektronicznej, chyba że zechcesz nam je zostawić w znajdującym się w zakładce kontakt formularzu kontaktowym.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Mega-Media Marzena Paluchowska ul. Sienkiewicza 3, 86-100 Świecie nr NIP: 559-184-43-46 Możesz się z nami skontaktować wysyłając wiadomość elektroniczną na adres biuro@mega-media.com.pl

Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu zapewnienia Ci możliwości prawidłowego wyświetlania znajdujących się na stronie treści, zapewnienia bezpieczeństwa i możliwości likwidacji ewentualnych usterek technicznych a także kontroli ruchu na stronie. Na stronie znajdują się również odnośniki do mediów społecznościowych -  dzięki temu możesz zobaczyć, jacy Twoi znajomi obserwują nas na Facebooku.

Podstawą prawną do przetwarzania tych danych jest uzasadniony interes administratora danych w postaci, zgodnie z treścią przepisu art. 6 ust. 1 lit f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO).

Twoje dane mogą zostać przekazane podmiotom trzecim, takim jak wymienione powyżej portale społecznościowe, podmiot, który zajmuje się utrzymaniem i techniczną obsługą tej strony oraz podmiot kontrolujący liczbę odwiedzających  stronę. Niektóre z tych podmiotów mają siedzibę w USA i są uczestnikami programu Tarcza Prywatności, co oznacza, że spełniają unijne wymogi dotyczące przetwarzania danych osobowych.

Twoje dane będą przechowywane przez okres istnienia uzasadnionego interesu do ich przetwarzania, nie dłużej niż 60 miesięcy.

Masz prawo do żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

W przypadku gdy uznasz, że Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podmioty, które otrzymują Twoje dane osobowe w związku z wejściem na stronę, mogą wykorzystać je do wyświetlania Ci podobnych treści, dopasowanych do tego, czego szukałeś (profilowanie). Bazują one na dotychczasowych stronach internetowych, które odwiedzasz.

Możesz samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies, określając warunki ich przechowywania i zakresu ich stosowania. Zmiany ustawień mogą być dokonane za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub Twojego urządzenia mobilnego. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików Cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej w ramach Urządzenia bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu na Urządzeniu mobilnym. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików Cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

zamknij