logo - Mega Media

Blog

Czy są granice przyzwoitości w reklamie?

12.06.2018

Tym razem chcemy poruszyć temat, o którym jeszcze nie pisaliśmy, dotyczący standardów etycznych w branży reklamowej. Niestety działania marketingowe często postrzegane są przez pryzmat prób naciągania, manipulowania i często po prostu kłamstwa. Winę za to ponoszą sami twórcy, inspirowani przez swych mocodawców w ten sposób, aby konstruowali przekaz, który za wszelką cenę doprowadzi do jak największej sprzedaży. Pojawiają się więc różnego typu obietnice, deklaracje i tzw. „haczyki”, byle tylko klient się skusił. To, że potem może srodze się rozczarować nikogo już nie interesuje. Gdy w grę wchodzą duże pieniądze, etyka często schodzi na dalszy plan. Czy tak zawsze musi być? Na szczęście są jeszcze mechanizmy, które próbują z tym walczyć. W polskim prawie od 1993 roku działa ustawa o nieuczciwej konkurencji. Słynny UOKiK, a więc Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów próbuje nad tym czuwać i coraz częściej zdarzają się kary za próby manipulacji lub właśnie kłamstwa w przekazach reklamowych. Sankcje bywają astronomiczne. Dla przykładu w zeszłym roku jeden z koncernów medycznych zapłacił 27 milionów złotych, za to, że w reklamie sugerował, że jego suplement diety ma również właściwości lecznicze. To tylko jeden z przykładów. Kary najczęściej dotykają sektor finansowy i teleinformatyczny. Ileż to razy słyszymy o „tanim kredycie”, „niskich ratach”, bez podawania RRSO (rzeczywistej rocznej stopy oprocentowania), która wśród „chwilówek” niemal zawsze przekracza 100% w skali roku, gdy w normalnych bankach osiąga około 10%. Podobnie bywa z telefonią. Wszelkie oferty „bez limitu”, pięknie wyglądają na ulotkach, ale gdy przejrzymy dokładniej regulamin okazje się, że są pewne „kruczki”, zwłaszcza w przypadku Internetu. A to okres bez limitu jest tylko na kilka miesięcy, a to limitu nie ma, ale po 50 GB drastycznie spada transfer itp. Czy to jest uczciwe? Oczywiście, że nie! Takie reklamy jawnie manipulują klientem, bo przecież każde kłamstwo można ubrać w ładne słówka. Jesteśmy zdecydowanymi przeciwnikami takiego podejścia do informowania klienta. Trochę naiwnie, ale jednak wierzymy, że można być w reklamie przyzwoitym. Sprzedaż oczywiście jest bardzo ważna, ale nie za wszelką cenę. Oszukany klient nie dość, że nigdy do nas nie wróci, to jeszcze gotów jest dochodzić swych praw i psuć nam wizerunek, gdzie się tylko da. W dobie Internetu, mediów społecznościowych i tempa przepływu informacji, czarny „pijar” rozchodzi się błyskawicznie. Duże koncerny pewnie nie tak szybko przestaną nami manipulować. Bądźmy więc chociaż przyzwoici na naszym rynku lokalnym. Apelujemy! Walczmy o klienta uczciwie i zawsze stawiajmy sobie na pierwszym miejscu jego satysfakcję, a dobra karma z pewnością wróci ze zdwojoną siłą!  

Powrót

W związku z tym, że odwiedzasz stronę internetową www.mega-media.com.pl przetwarzamy pewne informacje o Tobie, takie jak informacje o urządzeniu, z którego korzystasz lub o Twoim adresie IP.  Nie znamy innych Twoich danych osobowych, takich jak imię, nazwisko czy adres poczty elektronicznej, chyba że zechcesz nam je zostawić w znajdującym się w zakładce kontakt formularzu kontaktowym.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Mega-Media Marzena Paluchowska ul. Sienkiewicza 3, 86-100 Świecie nr NIP: 559-184-43-46 Możesz się z nami skontaktować wysyłając wiadomość elektroniczną na adres biuro@mega-media.com.pl

Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu zapewnienia Ci możliwości prawidłowego wyświetlania znajdujących się na stronie treści, zapewnienia bezpieczeństwa i możliwości likwidacji ewentualnych usterek technicznych a także kontroli ruchu na stronie. Na stronie znajdują się również odnośniki do mediów społecznościowych -  dzięki temu możesz zobaczyć, jacy Twoi znajomi obserwują nas na Facebooku.

Podstawą prawną do przetwarzania tych danych jest uzasadniony interes administratora danych w postaci, zgodnie z treścią przepisu art. 6 ust. 1 lit f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO).

Twoje dane mogą zostać przekazane podmiotom trzecim, takim jak wymienione powyżej portale społecznościowe, podmiot, który zajmuje się utrzymaniem i techniczną obsługą tej strony oraz podmiot kontrolujący liczbę odwiedzających  stronę. Niektóre z tych podmiotów mają siedzibę w USA i są uczestnikami programu Tarcza Prywatności, co oznacza, że spełniają unijne wymogi dotyczące przetwarzania danych osobowych.

Twoje dane będą przechowywane przez okres istnienia uzasadnionego interesu do ich przetwarzania, nie dłużej niż 60 miesięcy.

Masz prawo do żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

W przypadku gdy uznasz, że Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podmioty, które otrzymują Twoje dane osobowe w związku z wejściem na stronę, mogą wykorzystać je do wyświetlania Ci podobnych treści, dopasowanych do tego, czego szukałeś (profilowanie). Bazują one na dotychczasowych stronach internetowych, które odwiedzasz.

Możesz samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies, określając warunki ich przechowywania i zakresu ich stosowania. Zmiany ustawień mogą być dokonane za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub Twojego urządzenia mobilnego. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików Cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej w ramach Urządzenia bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu na Urządzeniu mobilnym. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików Cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

zamknij