logo - Mega Media

Blog

"Kult" kobiecego ciała w reklamie

15.06.2018

Nie odkryjemy Ameryki, jeśli stwierdzimy, że w ostatnich latach w branży reklamowej zapanował typowy kult ciała. Oczywiście im ciało bardziej odkryte, tym lepiej. Musi być rzecz jasna przy tym idealne, smukłe, wysportowane, wzorcowe jak z kolorowych katalogów. Ideał piękna choć dotyczy obojga płci, zdecydowanie bardziej dotyka kobiet. Niestety w dużej mierze rzutuje to na ich wizerunek. Dlatego coraz częściej obserwujemy na banerach, tablicach reklamowych, plakatach itp. na wpół roznegliżowane panie, promujące przeróżne produkty. Można by było to jeszcze usprawiedliwić, gdyby chodziło o typowe artykuły związane z modą, urodą, sportem itp. Modelka w bieliźnie promująca nową kolekcję, czy reklamująca kosmetyki jest jak najbardziej wiarygodnym przekazem. Takie zdjęcia zrobione z zachowaniem dobrego smaku nikogo raczej nie oburzają. Co innego jednak, jeśli wykorzystujemy nachalnie seksistowskie podteksty przy każdej nadarzającej się okazji. Ostatnio widziałyśmy na przykład, wielki baner z reklamą artykułów budowalnych, w tym różnego typu farb i klejów. Na środku atrakcyjna modelka w kuszącym staniku prezentuje ofertę z podpisem: „Mam nowe silikony”. Oczywiście chodziło o promocję chemii budowlanej. Podtekst jest jednak ewidentny, hołdujący zasadzie, że roznegliżowana kobieta może sprzedawać wszystko, bo przecież zwróci na siebie uwagę. Modelka występująca w takiej reklamie, oczywiście otrzyma dobre wynagrodzenie, ale czy pomyślał ktoś o samym uwłaczającym poziomie takiego przekazu? W naszej ocenie w dużej mierze jest on dla kobiet po prostu obraźliwy i ujmujący. To w dużej mierze upodmiotowienie płci pięknej i głupie przekonanie, że obfitym, odsłoniętym biustem można promować dosłownie wszystko. Wracając do kultu piękna, jak mają czuć się pozostałe kobiety, patrząc na takie billboardy? Pamiętajcie, że zdjęcia niemal zawsze retuszowane są przez odpowiednich grafików, którzy dokonują niezbędnych liftingów, aby fotki prezentowały się idealnie. Polki są oczywiście pięknymi kobietami, ale niejedna z nas może nabawić się mimo wszystko kompleksów, patrząc na takie reklamy. Nie wszystkie jesteśmy przecież idealne. Staramy się być natomiast naturalne w swoim pięknie, co udaje nam się nawet bez pomocy grafików. Tu apelujemy do twórców reklam – szanujmy kobiety! Czy naprawdę zawsze za wszelką cenę musimy budzić dwuznaczne skojarzenia? Wizerunek pięknej kobiety można przecież przedstawić w godny sposób z zachowaniem odpowiedniej kultury i przyzwoitości zamiast na siłę budować zainteresowanie klientów epatując tylko nieuzasadnioną nagością.   

Powrót

W związku z tym, że odwiedzasz stronę internetową www.mega-media.com.pl przetwarzamy pewne informacje o Tobie, takie jak informacje o urządzeniu, z którego korzystasz lub o Twoim adresie IP.  Nie znamy innych Twoich danych osobowych, takich jak imię, nazwisko czy adres poczty elektronicznej, chyba że zechcesz nam je zostawić w znajdującym się w zakładce kontakt formularzu kontaktowym.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Mega-Media Marzena Paluchowska ul. Sienkiewicza 3, 86-100 Świecie nr NIP: 559-184-43-46 Możesz się z nami skontaktować wysyłając wiadomość elektroniczną na adres biuro@mega-media.com.pl

Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu zapewnienia Ci możliwości prawidłowego wyświetlania znajdujących się na stronie treści, zapewnienia bezpieczeństwa i możliwości likwidacji ewentualnych usterek technicznych a także kontroli ruchu na stronie. Na stronie znajdują się również odnośniki do mediów społecznościowych -  dzięki temu możesz zobaczyć, jacy Twoi znajomi obserwują nas na Facebooku.

Podstawą prawną do przetwarzania tych danych jest uzasadniony interes administratora danych w postaci, zgodnie z treścią przepisu art. 6 ust. 1 lit f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO).

Twoje dane mogą zostać przekazane podmiotom trzecim, takim jak wymienione powyżej portale społecznościowe, podmiot, który zajmuje się utrzymaniem i techniczną obsługą tej strony oraz podmiot kontrolujący liczbę odwiedzających  stronę. Niektóre z tych podmiotów mają siedzibę w USA i są uczestnikami programu Tarcza Prywatności, co oznacza, że spełniają unijne wymogi dotyczące przetwarzania danych osobowych.

Twoje dane będą przechowywane przez okres istnienia uzasadnionego interesu do ich przetwarzania, nie dłużej niż 60 miesięcy.

Masz prawo do żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

W przypadku gdy uznasz, że Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podmioty, które otrzymują Twoje dane osobowe w związku z wejściem na stronę, mogą wykorzystać je do wyświetlania Ci podobnych treści, dopasowanych do tego, czego szukałeś (profilowanie). Bazują one na dotychczasowych stronach internetowych, które odwiedzasz.

Możesz samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies, określając warunki ich przechowywania i zakresu ich stosowania. Zmiany ustawień mogą być dokonane za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub Twojego urządzenia mobilnego. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików Cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej w ramach Urządzenia bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu na Urządzeniu mobilnym. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików Cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

zamknij