logo - Mega Media

Blog

Nie widać Twojej strony w sieci? Poradnik jak dobrać słowa klucze.

26.06.2018

Wielokrotnie pisaliśmy już o tym, jak ważne w promowaniu naszej strony internetowej są działania SEO (z angielskiego search engine optimization), a więc służące optymalizacji zwrotów w wyszukiwarce. Tym razem chcemy Wam pokazać, jak duże znaczenie ma precyzyjny dobór niemal każdego wyrazu. Powinniśmy robić to jak najbardziej świadomie i jak mówią w przysłowiu ważyć każde słowo, bo może się okazać, że właśnie to jedno słowo zadecyduje o zyskaniu lub utracie klienta. Reklama to taka dziedzina, w której trzeba myśleć skrótowo, ale przy tym bardzo precyzyjnie. Czym są zatem owe słowa kluczowe, nazywane również frazami, czy też frazami kluczowymi? To nic innego, jak wyrazy, które wpisywane są do wyszukiwarki Google w celu odnalezienia konkretnych informacji, usług lub produktów. Mówiąc o pozycjonowaniu, możemy dalej podzielić słowa kluczowe na kilka ważnych typów. Jednym z nich są frazy brandowe (od brandu, a więc marki). Wpisują je klienci, którzy nie znają dokładnego adresu strony internetowej danej firmy, ale wiedzą jakiego sprzedawcy szukają. Stąd tak ważny jest wybór nazwy naszej firmy. Warto sprawdzić, czy nie powiela się z innymi. W takim przypadku nasze szanse na pojawienie się na pierwszym miejscu w wyszukiwarce drastycznie spadają. Unikalna nazwa firmy natomiast da nam pewność, że klient, który nas szuka, na pewno trafi w Internecie właśnie na naszą stronę. Innym typem fraz są ogólne słowa kluczowe, składające się z jednego lub dwóch wyrazów, np. buty, zegarki, plecaki. Takie zwroty wpisywane są zazwyczaj przez klientów, którzy nie mają bliżej określonych preferencji co do danego produktu. Zdaniem specjalistów obecność na wysokich pozycjach na te frazy kluczowe niekoniecznie musi się przekładać na korzyści biznesowe. Dodatkowo, pozycjonowanie na takie słowa kluczowe jest trudniejsze, ze względu na dużą konkurencję. Zupełnie inaczej wygląda sytuacja wśród fraz nazywanych z angielskiego „long-tail” – długi ogon. To rodzaj fraz w których użytkownik wpisuje więcej niż dwa wyrazy, np. zamszowe buty zimowe itp. Dotyczy to rzecz jasna konsumentów o dużo bardziej sprecyzowanych gustach, którzy po prostu dokładnie wiedzą, czego chcą. Pozycjonowanie takich fraz jest również łatwiejsze, bo jest mniejsza konkurencja. To doskonała okazja dla firm, specjalizujących się w rzadkim asortymencie, dlatego tak ważne jest dokładne opisywanie swoich produktów. Wybór strategii pozycjonowania zależy od Was. Zwroty jednowyrazowe są najczęściej wpisywane, ale panuje tu największa konkurencja. Frazy wielowyrazowe pozwalają natomiast zdecydowanie ograniczyć konkurencję, ale z kolei wpisywane są przez użytkowników rzadziej. Musicie więc przede wszystkim dokładnie oszacować, co chcecie sprzedawać w sieci, by obrać odpowiednią strategię. Tylko wtedy odpowiednio wybrane słowo, może okazać się prawdziwym kluczem do sukcesu.

Powrót

W związku z tym, że odwiedzasz stronę internetową www.mega-media.com.pl przetwarzamy pewne informacje o Tobie, takie jak informacje o urządzeniu, z którego korzystasz lub o Twoim adresie IP.  Nie znamy innych Twoich danych osobowych, takich jak imię, nazwisko czy adres poczty elektronicznej, chyba że zechcesz nam je zostawić w znajdującym się w zakładce kontakt formularzu kontaktowym.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Mega-Media Marzena Paluchowska ul. Sienkiewicza 3, 86-100 Świecie nr NIP: 559-184-43-46 Możesz się z nami skontaktować wysyłając wiadomość elektroniczną na adres biuro@mega-media.com.pl

Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu zapewnienia Ci możliwości prawidłowego wyświetlania znajdujących się na stronie treści, zapewnienia bezpieczeństwa i możliwości likwidacji ewentualnych usterek technicznych a także kontroli ruchu na stronie. Na stronie znajdują się również odnośniki do mediów społecznościowych -  dzięki temu możesz zobaczyć, jacy Twoi znajomi obserwują nas na Facebooku.

Podstawą prawną do przetwarzania tych danych jest uzasadniony interes administratora danych w postaci, zgodnie z treścią przepisu art. 6 ust. 1 lit f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO).

Twoje dane mogą zostać przekazane podmiotom trzecim, takim jak wymienione powyżej portale społecznościowe, podmiot, który zajmuje się utrzymaniem i techniczną obsługą tej strony oraz podmiot kontrolujący liczbę odwiedzających  stronę. Niektóre z tych podmiotów mają siedzibę w USA i są uczestnikami programu Tarcza Prywatności, co oznacza, że spełniają unijne wymogi dotyczące przetwarzania danych osobowych.

Twoje dane będą przechowywane przez okres istnienia uzasadnionego interesu do ich przetwarzania, nie dłużej niż 60 miesięcy.

Masz prawo do żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

W przypadku gdy uznasz, że Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podmioty, które otrzymują Twoje dane osobowe w związku z wejściem na stronę, mogą wykorzystać je do wyświetlania Ci podobnych treści, dopasowanych do tego, czego szukałeś (profilowanie). Bazują one na dotychczasowych stronach internetowych, które odwiedzasz.

Możesz samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies, określając warunki ich przechowywania i zakresu ich stosowania. Zmiany ustawień mogą być dokonane za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub Twojego urządzenia mobilnego. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików Cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej w ramach Urządzenia bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu na Urządzeniu mobilnym. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików Cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

zamknij