logo - Mega Media

Blog

Zareklamuj się z nami lokalnie

06.07.2018

Tyle ostatnio piszemy o wielkich kampaniach reklamowych i globalnych koncernach, tymczasem nie zapominamy przecież, że tak naprawdę działamy w dużej mierze na rynku lokalnym. Wielu naszych klientów to małe i średnie firmy, działające na obszarze gminy, powiatu, czy województwa. Dlatego spróbujemy Wam podpowiedzieć, jak dobrze i skutecznie zareklamować się na rynku lokalnym. Od czego zacząć? Może to dość oczywiste, ale nie wszyscy to robią – od precyzyjnego określenia zasięgu rynku oraz oszacowania najważniejszych grup docelowych! Następnie zadbajmy o odpowiednie oznakowanie naszego punktu. Szczególnie może się to okazać ważne, jeśli nasza firma ma siedzibę pomiędzy małymi uliczkami, czy też w starej zabudowie kamienic. Szyldy, banery, potykacze, itp. pomogą klientowi odnaleźć nas w zawiłej często przestrzeni miejskiej. Mimo wszystko nadal popularną i przede wszystkim tanią formą reklamy lokalnej jest ulotka. Warto jednak zastanowić się jak ją dystrybuować. Nie należy rozdawać ich wszędzie i każdemu. Jeżeli np. prowadzimy sklep z odzieżą dla młodzieży w centrum, to dużo skuteczniejsze będzie ograniczenie się do kilku ulic i wyszukiwanie osób w wieku, dla którego skierowana jest oferta. Warto też postawić na prasę lokalną. Tu trzeba jednak pamiętać, że skuteczna kampania to taka, w której nasza reklama powtórzy się przez kilka wydań i będzie widoczna i czytelna w danym tytule. Niestety w tym przypadku ceny mogą okazać się już dość znaczące, bo reklama nawet w mediach lokalnych staje się coraz droższa. Dlatego też pamiętajmy, by sprawdzić, gdzie dana gazeta jest sprzedawana i w jakim nakładzie, aby odpowiednio to zaplanować. Jeżeli mamy nieco większy budżet, śmiało możemy pomyśleć nad reklamą outdoor, wykorzystując jako nośniki tablice reklamowe, czy to w mieście, czy na trasach dojazdowych. Równie ciekawą formą może być reklama w komunikacji miejskiej, autobusach i tramwajach, ale ten rodzaj preferowany jest raczej w większych miastach, gdzie sieć komunikacyjna jest nieco bardziej rozwinięta. Jeśli jednak natomiast mamy własny pojazd, świetnym pomysłem może okazać się wyklejenie samochodu służbowego. Szczególnie efektownie jeżdżąca reklama wygląda na busach. Pomysł jest tym lepszy, im więcej kilometrów robimy po naszym rynku docelowym. Dużą rolę w reklamie lokalnej mogą odegrać również media społecznościowe. Pierwszych klientów czy też fanów na naszych fan page’ach zdobędziemy przecież właśnie w najbliższym, lokalnym otoczeniu. Wiele miast wydaje również informatory gospodarcze. Warto się w to zaangażować, by podkreślić lokalny zasięg działania, ale również dlatego, że wbrew pozorom wielu klientów poprzez przeglądarki branż szuka w ten sposób określonych usług czy towarów. Wreszcie możemy postawić również na lokalne partnerstwo. Dogadajmy się ze znajomymi przedsiębiorcami i promujmy się wzajemnie ulotkami, czy też ustalmy system rabatowy np. na zakupy, czy usługi w zaprzyjaźnionym punkcie. Jak widać, działając lokalnie również warto skrupulatnie zaplanować nasze reklamowe strategie, do czego oczywiście bardzo zachęcamy!

Powrót

W związku z tym, że odwiedzasz stronę internetową www.mega-media.com.pl przetwarzamy pewne informacje o Tobie, takie jak informacje o urządzeniu, z którego korzystasz lub o Twoim adresie IP.  Nie znamy innych Twoich danych osobowych, takich jak imię, nazwisko czy adres poczty elektronicznej, chyba że zechcesz nam je zostawić w znajdującym się w zakładce kontakt formularzu kontaktowym.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Mega-Media Marzena Paluchowska ul. Sienkiewicza 3, 86-100 Świecie nr NIP: 559-184-43-46 Możesz się z nami skontaktować wysyłając wiadomość elektroniczną na adres biuro@mega-media.com.pl

Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu zapewnienia Ci możliwości prawidłowego wyświetlania znajdujących się na stronie treści, zapewnienia bezpieczeństwa i możliwości likwidacji ewentualnych usterek technicznych a także kontroli ruchu na stronie. Na stronie znajdują się również odnośniki do mediów społecznościowych -  dzięki temu możesz zobaczyć, jacy Twoi znajomi obserwują nas na Facebooku.

Podstawą prawną do przetwarzania tych danych jest uzasadniony interes administratora danych w postaci, zgodnie z treścią przepisu art. 6 ust. 1 lit f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO).

Twoje dane mogą zostać przekazane podmiotom trzecim, takim jak wymienione powyżej portale społecznościowe, podmiot, który zajmuje się utrzymaniem i techniczną obsługą tej strony oraz podmiot kontrolujący liczbę odwiedzających  stronę. Niektóre z tych podmiotów mają siedzibę w USA i są uczestnikami programu Tarcza Prywatności, co oznacza, że spełniają unijne wymogi dotyczące przetwarzania danych osobowych.

Twoje dane będą przechowywane przez okres istnienia uzasadnionego interesu do ich przetwarzania, nie dłużej niż 60 miesięcy.

Masz prawo do żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

W przypadku gdy uznasz, że Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podmioty, które otrzymują Twoje dane osobowe w związku z wejściem na stronę, mogą wykorzystać je do wyświetlania Ci podobnych treści, dopasowanych do tego, czego szukałeś (profilowanie). Bazują one na dotychczasowych stronach internetowych, które odwiedzasz.

Możesz samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies, określając warunki ich przechowywania i zakresu ich stosowania. Zmiany ustawień mogą być dokonane za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub Twojego urządzenia mobilnego. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików Cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej w ramach Urządzenia bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu na Urządzeniu mobilnym. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików Cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

zamknij