logo - Mega Media

Blog

Jeden znaczek, a mówi tak wiele

17.07.2018

Dziś obchodzimy Światowy Dzień Emotikonów. Zastanawialiście się kiedyś, jak często ich używacie w codziennej komunikacji i jak wielką rolę zaczęły pełnić nie tylko w mediach społecznościowych? Choć pewnie trudno w to uwierzyć, ale „emotki” mają już 35 lat! Znaczek „:-)” po raz pierwszy został użyty przez profesora Scotta Fahlmana w 1982 roku. Samo słowo „emoji” wzięło się jednak z języka japońskiego i oznacza piktogram. To właśnie kraj kwitnącej wiśni jest można śmiało powiedzieć największym propagatorem takiego stylu komunikacji. Szacuje się, że na świecie dziennie wysyła się około 6 miliardów emotikonów, a jest ich łącznie 845 rodzajów! Trudno więc nie doceniać tego fenomenu. Skąd wzięła się taka moda? Gwałtowny rozwój w ostatnich latach spowodowały oczywiście głównie media społecznościowe, ale również pewne trendy w językoznawstwie. Generalnie zmierzamy do tego, aby język był coraz krótszy i bardziej precyzyjny. Codziennie jesteśmy bombardowani tysiącami informacji, które szybko musimy selekcjonować i przetwarzać. W dzisiejszych czasach nie ma już miejsca na długie i skomplikowane formy językowe. Stąd chyba ekspansja popularnych „emotek”, które jednym znakiem graficznym, potrafią oddać emocje, które musielibyśmy wyrażać potokiem słów. Poza tym „emotka” daje mniejsze ryzyko nadinterpretacji naszych komunikatów. O ile słowa mogą być rozumiane czasami dwojako, w zależności od kontekstu, tak obrazek jest łatwiejszą formą przekazu. „Emotikony” na stałe więc wkradły się do życia codziennego, sms-ów, mms-ów, ale również do marketingu i popkultury. Niedawno w kinach emitowano film animowany o „emotkach”. Powstają liczne maskotki, gadżety i inne artykuły z tym związane. Pewna duża galeria handlowa we Wrocławiu wykorzystała nawet „Emotikon Day” do stworzenia fajnej akcji promocyjnej. „Emotikony” ze względu na animowany charakter i łatwość odbioru idealnie sprawdzają się w akcjach marketingowych dla dzieci, co właśnie wykorzystano w tym evencie. W ruch poszły więc maski za pomocą których dzieci mogły wyrażać swoje emocje i robić sobie zdjęcia, gadżety, a animatorzy zadbali o zajęcie czasu najmłodszym, podczas, gdy rodzice mogli udać się na zakupy. To tylko jeden z przykładów wykorzystania „emotikonów” w marketingu, co będzie coraz częstszym zjawiskiem. Z jednej strony trochę szkoda, że język nam ubożeje, ale z drugiej, komu z nas nie zdarzyło się zrobić uśmiechniętej, czy też smutnej buźki, pisząc szybkiego sms-a…?

Powrót

W związku z tym, że odwiedzasz stronę internetową www.mega-media.com.pl przetwarzamy pewne informacje o Tobie, takie jak informacje o urządzeniu, z którego korzystasz lub o Twoim adresie IP.  Nie znamy innych Twoich danych osobowych, takich jak imię, nazwisko czy adres poczty elektronicznej, chyba że zechcesz nam je zostawić w znajdującym się w zakładce kontakt formularzu kontaktowym.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Mega-Media Marzena Paluchowska ul. Sienkiewicza 3, 86-100 Świecie nr NIP: 559-184-43-46 Możesz się z nami skontaktować wysyłając wiadomość elektroniczną na adres biuro@mega-media.com.pl

Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu zapewnienia Ci możliwości prawidłowego wyświetlania znajdujących się na stronie treści, zapewnienia bezpieczeństwa i możliwości likwidacji ewentualnych usterek technicznych a także kontroli ruchu na stronie. Na stronie znajdują się również odnośniki do mediów społecznościowych -  dzięki temu możesz zobaczyć, jacy Twoi znajomi obserwują nas na Facebooku.

Podstawą prawną do przetwarzania tych danych jest uzasadniony interes administratora danych w postaci, zgodnie z treścią przepisu art. 6 ust. 1 lit f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO).

Twoje dane mogą zostać przekazane podmiotom trzecim, takim jak wymienione powyżej portale społecznościowe, podmiot, który zajmuje się utrzymaniem i techniczną obsługą tej strony oraz podmiot kontrolujący liczbę odwiedzających  stronę. Niektóre z tych podmiotów mają siedzibę w USA i są uczestnikami programu Tarcza Prywatności, co oznacza, że spełniają unijne wymogi dotyczące przetwarzania danych osobowych.

Twoje dane będą przechowywane przez okres istnienia uzasadnionego interesu do ich przetwarzania, nie dłużej niż 60 miesięcy.

Masz prawo do żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

W przypadku gdy uznasz, że Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podmioty, które otrzymują Twoje dane osobowe w związku z wejściem na stronę, mogą wykorzystać je do wyświetlania Ci podobnych treści, dopasowanych do tego, czego szukałeś (profilowanie). Bazują one na dotychczasowych stronach internetowych, które odwiedzasz.

Możesz samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies, określając warunki ich przechowywania i zakresu ich stosowania. Zmiany ustawień mogą być dokonane za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub Twojego urządzenia mobilnego. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików Cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej w ramach Urządzenia bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu na Urządzeniu mobilnym. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików Cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

zamknij