logo - Mega Media

Blog

Nie daj się zjeść korporacji!

19.07.2018

19. lipca obchodzimy Światowy Dzień Czerwonego Kapturka. Pomyślicie pewnie, co to ma wspólnego z naszym blogiem…? Otóż, chcemy nawiązać do pewnej analogii i zaapelować do niektórych, aby nie dać się zjeść. Komu? Korporacjom, bo dziś o nich będzie głównie mowa. Praca w dużych, globalnych koncernach wiąże się bowiem z przyjęciem pewnych zasad tzw. kultury korporacji, nie mylić z ładem korporacyjnym (corporate governance). Oczywiście w każdej pracy trzeba się podporządkować pewnym regułom. Tu chodzi jednak o coś innego. Korporacje na ogół próbują wyssać z pracownika jak z cytryny wszystkie soki, aby maksymalnie go sobie podporządkować i jak najefektywniej wykorzystać. Nie wystarczy tu tylko wykonywać po prostu swoje obowiązki. Trzeba przestawić się na zupełnie inny typ rozumowania – po prostu myśleć jak „korpo”. W praktyce zmierza to do całkowitego zawładnięcia naszym życiem przez struktury korporacji. Zaczyna się od wyznaczenia miejsca pracy, zakresu obowiązków, definicji celów, nastawienia i presji na wynik, a kończy na całkowitym podporządkowaniu. Nawet pracownik się nie zorientuje, a już firma zacznie zmieniać jego światopogląd, dyktować, jak ma żyć, co jeść, jak się ubierać i spędzać wolny czas. Przesadzamy? Wystarczy kilka przykładów. Coraz częściej już bezpośrednio w regulaminach pracy ujmuje się tzw. „dress code”, a więc wytyczne co do stroju. W ogłoszeniach o pracę, rekrutujący poszukują osób „z miłą aparycją”, a więc patrz, że zatrudniamy tylko ładnych. Dodatkowe niby to benefity sportowe, zachęcają, a wręcz nakładają na nas presję sportowego trybu życia, a więc bycia trendy i „fit”. Wszystko po to, by pasować do reszty i wpisywać się w kulturę korporacji. Najlepiej jeszcze, jak pracownik jest w zgodzie z ekologią, do pracy dojeżdża rowerem i obowiązkowo uczestniczy we wszystkich imprezach integracyjnych, nie ważne, czy ma na to ochotę, czy nie. Do czego to wszystko w efekcie prowadzi? Stajemy się powoli zakładnikami, więc można powiedzieć, że jak ten czerwony kapturek możemy zostać zjedzeni. Ważne jednak, żeby właśnie nawiązując do bajkowej postaci, nie dać się skonsumować. Oczywiście korporacje kuszą, względnie wysokimi wynagrodzeniami, gwarancją stałego zatrudnienia, systemami motywacyjnymi itp. Ważne, by w tym wszystkim całkowicie się nie zatracić, pozostać sobą, mieć własne poglądy i żyć po swojemu – przede wszystkim po pracy. Tego Wam serdecznie życzymy w Światowym Dniu Czerwonego Kapturka – Nie dajcie się zjeść złemu wilkowi!

Powrót

W związku z tym, że odwiedzasz stronę internetową www.mega-media.com.pl przetwarzamy pewne informacje o Tobie, takie jak informacje o urządzeniu, z którego korzystasz lub o Twoim adresie IP.  Nie znamy innych Twoich danych osobowych, takich jak imię, nazwisko czy adres poczty elektronicznej, chyba że zechcesz nam je zostawić w znajdującym się w zakładce kontakt formularzu kontaktowym.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Mega-Media Marzena Paluchowska ul. Sienkiewicza 3, 86-100 Świecie nr NIP: 559-184-43-46 Możesz się z nami skontaktować wysyłając wiadomość elektroniczną na adres biuro@mega-media.com.pl

Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu zapewnienia Ci możliwości prawidłowego wyświetlania znajdujących się na stronie treści, zapewnienia bezpieczeństwa i możliwości likwidacji ewentualnych usterek technicznych a także kontroli ruchu na stronie. Na stronie znajdują się również odnośniki do mediów społecznościowych -  dzięki temu możesz zobaczyć, jacy Twoi znajomi obserwują nas na Facebooku.

Podstawą prawną do przetwarzania tych danych jest uzasadniony interes administratora danych w postaci, zgodnie z treścią przepisu art. 6 ust. 1 lit f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO).

Twoje dane mogą zostać przekazane podmiotom trzecim, takim jak wymienione powyżej portale społecznościowe, podmiot, który zajmuje się utrzymaniem i techniczną obsługą tej strony oraz podmiot kontrolujący liczbę odwiedzających  stronę. Niektóre z tych podmiotów mają siedzibę w USA i są uczestnikami programu Tarcza Prywatności, co oznacza, że spełniają unijne wymogi dotyczące przetwarzania danych osobowych.

Twoje dane będą przechowywane przez okres istnienia uzasadnionego interesu do ich przetwarzania, nie dłużej niż 60 miesięcy.

Masz prawo do żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

W przypadku gdy uznasz, że Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podmioty, które otrzymują Twoje dane osobowe w związku z wejściem na stronę, mogą wykorzystać je do wyświetlania Ci podobnych treści, dopasowanych do tego, czego szukałeś (profilowanie). Bazują one na dotychczasowych stronach internetowych, które odwiedzasz.

Możesz samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies, określając warunki ich przechowywania i zakresu ich stosowania. Zmiany ustawień mogą być dokonane za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub Twojego urządzenia mobilnego. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików Cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej w ramach Urządzenia bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu na Urządzeniu mobilnym. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików Cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

zamknij