logo - Mega Media

Blog

Hotelowe reklamy – jakich błędów unikać?

27.07.2018

Jesteśmy w samym środku sezonu wakacyjnego. Pewnie wielu z Was planuje jeszcze krótsze, bądź dłuższe wyprawy i będzie szukać noclegów na ostatnią chwilę. Postanowiliśmy zatem przyjrzeć się nieco bliżej hotelowym reklamom od strony stricte marketingowej, wykazując błędy, jakie często popełniają hotelarze, w pośpiechu za pozyskaniem klienta. Jak wiadomo niektóre hotele, szczególnie w kurortach wypoczynkowych charakteryzują się wzmożonym ruchem w topowych okresach sezonu. Większość nie narzeka na obłożenie w miesiącach letnich. Marketing wtedy schodzi na dalszy plan, bo zwyczajnie nie ma na to czasu. Niestety błędy, niedopatrzenia i zaniedbania pokutują później, gdy w okresach mniejszego ruchu turystycznego, o pozyskanie gości jest dużo trudniej. Jakie błędy popełniają więc hotelarze? Przeglądając strony internetowe, zauważyliśmy często takie zjawiska, jak: brak spójnej oferty, słaby wygląd strony głównej, niejasne cenniki itp. Hotelarze często skupiają się na reklamie internetowej. Chcą żeby ich banery były jak najczęściej „klikane” i przekierowywane z jak największej liczby portali, ale co potem? Klient, który w końcu kliknie zostaje skierowany na stronę internetową, której treści pozostawiają bardzo dużo do życzenia. A to nie ma kompletnych informacji o wyposażeniu pokojów, drogach dojazdowych, dodatkowych opłatach, parkingach itp. Reklama strony staje się zatem ważniejsza od samej witryny. Specjaliści branżowi zwracają poza tym uwagę na częsty problem komunikacyjny na linii marketing – recepcja. Często przecież to właśnie recepcjonistka jest swoistym handlowcem, który powinien przekonać ostatecznie klienta podczas rozmowy telefonicznej do złożenia rezerwacji. Tymczasem zdarza się, że funkcje te pełnią osoby nie przygotowane do tego merytorycznie, które nie znają pełnej oferty swojego pracodawcy lub po prostu nie mają predyspozycji do przeprowadzania takich rozmów. Kolejną zmorą są również słynne wyszukiwarki hoteli, które ostatnio bardzo agresywnie reklamują się w mediach. Każdy oczywiście znajdzie nam pokój najtaniej, a na końcu okazuje się, że najkorzystniejszą rezerwację można dokonać bezpośrednio na stronie hotelu. Powoduje to sporą dezorientację wśród klientów, którzy sami już nie wiedzą z jakich narzędzi najlepiej korzystać. Poza tym wyszukiwarki często używają tanich chwytów, typu informacji w stylu: „pozostał już ostatni pokój”, czy „tę rezerwację ogląda właśnie pięć osób”. Gdy dzwonimy do recepcji natomiast okazuje się zupełnie co innego, ale wrażenie niedostępności zawsze pobudza do zakupu. Oczywiście mankamenty, o których piszemy nie dotyczą całej branży, żeby było jasne. Możemy znaleźć sporo obiektów, które podchodzą do działań marketingowych w pełni profesjonalnie i nie narzekają na brak gości przez cały rok. Innym pozostaje sprzątać puste pokoje i modlić się o jak najdłuższe, słoneczne lato.

Powrót

W związku z tym, że odwiedzasz stronę internetową www.mega-media.com.pl przetwarzamy pewne informacje o Tobie, takie jak informacje o urządzeniu, z którego korzystasz lub o Twoim adresie IP.  Nie znamy innych Twoich danych osobowych, takich jak imię, nazwisko czy adres poczty elektronicznej, chyba że zechcesz nam je zostawić w znajdującym się w zakładce kontakt formularzu kontaktowym.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Mega-Media Marzena Paluchowska ul. Sienkiewicza 3, 86-100 Świecie nr NIP: 559-184-43-46 Możesz się z nami skontaktować wysyłając wiadomość elektroniczną na adres biuro@mega-media.com.pl

Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu zapewnienia Ci możliwości prawidłowego wyświetlania znajdujących się na stronie treści, zapewnienia bezpieczeństwa i możliwości likwidacji ewentualnych usterek technicznych a także kontroli ruchu na stronie. Na stronie znajdują się również odnośniki do mediów społecznościowych -  dzięki temu możesz zobaczyć, jacy Twoi znajomi obserwują nas na Facebooku.

Podstawą prawną do przetwarzania tych danych jest uzasadniony interes administratora danych w postaci, zgodnie z treścią przepisu art. 6 ust. 1 lit f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO).

Twoje dane mogą zostać przekazane podmiotom trzecim, takim jak wymienione powyżej portale społecznościowe, podmiot, który zajmuje się utrzymaniem i techniczną obsługą tej strony oraz podmiot kontrolujący liczbę odwiedzających  stronę. Niektóre z tych podmiotów mają siedzibę w USA i są uczestnikami programu Tarcza Prywatności, co oznacza, że spełniają unijne wymogi dotyczące przetwarzania danych osobowych.

Twoje dane będą przechowywane przez okres istnienia uzasadnionego interesu do ich przetwarzania, nie dłużej niż 60 miesięcy.

Masz prawo do żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

W przypadku gdy uznasz, że Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podmioty, które otrzymują Twoje dane osobowe w związku z wejściem na stronę, mogą wykorzystać je do wyświetlania Ci podobnych treści, dopasowanych do tego, czego szukałeś (profilowanie). Bazują one na dotychczasowych stronach internetowych, które odwiedzasz.

Możesz samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies, określając warunki ich przechowywania i zakresu ich stosowania. Zmiany ustawień mogą być dokonane za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub Twojego urządzenia mobilnego. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików Cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej w ramach Urządzenia bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu na Urządzeniu mobilnym. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików Cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

zamknij