logo - Mega Media

Blog

Klient kupuje oczami – visual merchandising

31.07.2018

Pewnie nie raz spotkaliście się z określeniem visual merchandising, ale do końca nie wiecie, o co w tym chodzi. Generalnie to nic innego, jak tzw. „sprzedaż wizualna”, a więc za pomocą odpowiedniej ekspozycji towaru, w taki sposób, aby przyciągnąć uwagę klientów. Tu każdy detal ma znaczenie. Visual merchandising bazuje właśnie na tym, że większość klientów jest wzrokowcami. Coraz częściej kupujemy oczami i jeśli nam się coś spodoba, to najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Podobno decyzje zakupowe podejmuje się właśnie często na podstawie pierwszych kilku sekund. Statystyki mówią, że ponad 70% klientów, wchodząc po raz pierwszy do sklepu, zapamiętuje wejście do niego, około 65% decyzji o zakupie klienci podejmują już w sklepie, ale ponad połowa klientów dokonuje zakupu impulsywnie, w ciągu 3-8 sekund od zerknięcia na towar. To pokazuje jak dużą wagę należy przywiązywać do tego zagadnienia. Nic dziwnego, że zawód visual merchandisera określa się jako jeden z bardziej przyszłościowych. Taki specjalista zadba właśnie o każdy, najmniejszy szczegół. Zaplanuje odpowiednią ekspozycję towaru, jego miejsce, dobierze kolory, barwy światła, aby padały pod odpowiednim kątem, muzykę, która będzie „lecieć” w tle i szereg innych czynników. Merchandiser posłuży się ponadto tzw. POS-ami (Point of Purchase), a więc krótko mówiąc różnego typu potykaczami, ekspozytorami, stojakami i innymi urządzeniami służącymi do lepszej ekspozycji towaru. Profesjonalny merchandising opiera się również na analizie ruchów konkurencji. Specjaliści w tym zakresie nie dość, że dbają o ekspozycję swoich produktów, to jeszcze na bieżąco monitorują konkurencyjne podmioty i opracowują raporty. Mimo rosnącej roli tego zajęcia, visual merchandising to wciąż jeszcze mało rozpowszechniony w Polsce zawód. Pewnie dzięki temu, specjalistów w branży wciąż brakuje i mogą liczyć na całkiem niezłe zarobki. To jednak wbrew pozorom trudne i odpowiedzialne zajęcie. Kreowanie przestrzeni handlowej to spore wyzwanie. Praca w takich miejscach jak galerie handlowe, hipermarkety, sklepy odzieżowe, czy sklepy dla klientów premium jest na pewno bardzo wymagająca, ale może dać wiele satysfakcji. W Polsce na większych uczelniach powoli pojawiają się kierunku związane ze specjalizacją merchandiser. Jeśli więc czujecie, że macie w sobie zmysł estetyczny, potraficie zwracać uwagę na detale i umiecie postawić się na chwilę w roli klienta, pieszcząc jego zmysły wizualne, to praca idealne dla Was! Powodzenia!

Powrót

W związku z tym, że odwiedzasz stronę internetową www.mega-media.com.pl przetwarzamy pewne informacje o Tobie, takie jak informacje o urządzeniu, z którego korzystasz lub o Twoim adresie IP.  Nie znamy innych Twoich danych osobowych, takich jak imię, nazwisko czy adres poczty elektronicznej, chyba że zechcesz nam je zostawić w znajdującym się w zakładce kontakt formularzu kontaktowym.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Mega-Media Marzena Paluchowska ul. Sienkiewicza 3, 86-100 Świecie nr NIP: 559-184-43-46 Możesz się z nami skontaktować wysyłając wiadomość elektroniczną na adres biuro@mega-media.com.pl

Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu zapewnienia Ci możliwości prawidłowego wyświetlania znajdujących się na stronie treści, zapewnienia bezpieczeństwa i możliwości likwidacji ewentualnych usterek technicznych a także kontroli ruchu na stronie. Na stronie znajdują się również odnośniki do mediów społecznościowych -  dzięki temu możesz zobaczyć, jacy Twoi znajomi obserwują nas na Facebooku.

Podstawą prawną do przetwarzania tych danych jest uzasadniony interes administratora danych w postaci, zgodnie z treścią przepisu art. 6 ust. 1 lit f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO).

Twoje dane mogą zostać przekazane podmiotom trzecim, takim jak wymienione powyżej portale społecznościowe, podmiot, który zajmuje się utrzymaniem i techniczną obsługą tej strony oraz podmiot kontrolujący liczbę odwiedzających  stronę. Niektóre z tych podmiotów mają siedzibę w USA i są uczestnikami programu Tarcza Prywatności, co oznacza, że spełniają unijne wymogi dotyczące przetwarzania danych osobowych.

Twoje dane będą przechowywane przez okres istnienia uzasadnionego interesu do ich przetwarzania, nie dłużej niż 60 miesięcy.

Masz prawo do żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

W przypadku gdy uznasz, że Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podmioty, które otrzymują Twoje dane osobowe w związku z wejściem na stronę, mogą wykorzystać je do wyświetlania Ci podobnych treści, dopasowanych do tego, czego szukałeś (profilowanie). Bazują one na dotychczasowych stronach internetowych, które odwiedzasz.

Możesz samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies, określając warunki ich przechowywania i zakresu ich stosowania. Zmiany ustawień mogą być dokonane za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub Twojego urządzenia mobilnego. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików Cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej w ramach Urządzenia bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu na Urządzeniu mobilnym. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików Cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

zamknij