logo - Mega Media

Blog

Denerwują, czy pomagają? – cała prawda o pop-up’ach

07.08.2018

Ileż to razy wchodząc na jakąś stronę internetową do szewskiej pasji doprowadzały Was wyskakujące okienka? Szukacie konkretnych treści lub ofert, a w zamian bombardowani jesteście nachalnymi reklamami, które na dodatek najczęściej dość ciężko wyłączyć. To właśnie popularne pop-up’y, a więc reklamy w formie wyskakujących na stronie okien. Z drugiej jednak strony, badania trochę na przekór pokazują, że choć 70% użytkowników wścieka się na ich widok, to z drugiej strony ich skuteczność i odpowiednie użycie może podnieść sprzedaż nawet o 160 procent! Jak to się zatem dzieje, skoro na pierwszy rzut oka obie liczby przeczą sobie nawzajem. Co do idei wykorzystywania pop-up’ów cała branża marketingowa jest bardzo podzielona. Krótko mówiąc taka forma reklamy jest owszem denerwująca, ale przy tym bywa bardzo skuteczna. Najpopularniejszą formą w pop-up’u w sprzedaży internetowej jest zachęta do zapisania się do newslettera. Przy tym warto zachęcić już na starcie klienta do określonego profitu, np. podaj nam swój adres email, a w zamian otrzymasz zniżkę 5% na pierwsze zakupy. Działa? Pewnie, że tak! Klient i tak chciał kupić określony towar, a zapisując się do newslettera otrzymuje zniżkę. My z kolei mamy go już w swojej bazie danych. Obie strony zyskują. Nawet jeśli sklep internetowy nie chce od razu dawać zniżek, może zachęcić choćby obietnicą informowania o bieżących promocjach i przecenach. Czego natomiast przy pop-up’ach należy bezwzględnie unikać? Przede wszystkim nie powinny być one nachalne. Użytkowników najbardziej irytują okna, które wyskakują od razu po wejściu na daną stronę internetową, zajmują niemal cały ekran, a krzyżyk zamykający reklamę jest tak mały, że trudno go namierzyć. Używając takich technik, tylko zniechęcimy do siebie klientów. Mało tego, możemy być gorzej pozycjonowani. Google wprowadziło niedawno mechanizmy, które obniżają ratingi w wyszukiwarce dla stron, stosujących tak agresywne pop-up’y. Mechanizm podobno szczególnie jest wyczulony na wyskakujące okienka na urządzeniach mobilnych. Możemy więc więcej stracić niż zyskać. Po wprowadzeniu pop-up’ów warto przez dłuższy czas przeanalizować ilość wejść na stronę, a wtedy okaże się, czy nowa forma reklamy nie zniechęciła naszych użytkowników. Fachowcy doradzają również stosowanie tzw. exit pop-up’ów, a więc okienek, które wyskakują, gdy użytkownik wyjedzie kursorem poza obszar strony, co może sugerować próbę jej opuszczenia. W takiej sytuacji nasz klient zapoznał się już z treścią, znalazł pożądane informacje i na pewno wyskakujące okienko nie zdenerwuje go tak bardzo, jak agresywny pop-up na samym starcie. Jak widać wyskakujące okienka to wciąż kontrowersyjny temat. Mogą przynieść tyle samo strat, co korzyści, dlatego zastanówcie się dobrze, w jakich sposób chcecie ich używać.  

Powrót

W związku z tym, że odwiedzasz stronę internetową www.mega-media.com.pl przetwarzamy pewne informacje o Tobie, takie jak informacje o urządzeniu, z którego korzystasz lub o Twoim adresie IP.  Nie znamy innych Twoich danych osobowych, takich jak imię, nazwisko czy adres poczty elektronicznej, chyba że zechcesz nam je zostawić w znajdującym się w zakładce kontakt formularzu kontaktowym.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Mega-Media Marzena Paluchowska ul. Sienkiewicza 3, 86-100 Świecie nr NIP: 559-184-43-46 Możesz się z nami skontaktować wysyłając wiadomość elektroniczną na adres biuro@mega-media.com.pl

Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu zapewnienia Ci możliwości prawidłowego wyświetlania znajdujących się na stronie treści, zapewnienia bezpieczeństwa i możliwości likwidacji ewentualnych usterek technicznych a także kontroli ruchu na stronie. Na stronie znajdują się również odnośniki do mediów społecznościowych -  dzięki temu możesz zobaczyć, jacy Twoi znajomi obserwują nas na Facebooku.

Podstawą prawną do przetwarzania tych danych jest uzasadniony interes administratora danych w postaci, zgodnie z treścią przepisu art. 6 ust. 1 lit f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO).

Twoje dane mogą zostać przekazane podmiotom trzecim, takim jak wymienione powyżej portale społecznościowe, podmiot, który zajmuje się utrzymaniem i techniczną obsługą tej strony oraz podmiot kontrolujący liczbę odwiedzających  stronę. Niektóre z tych podmiotów mają siedzibę w USA i są uczestnikami programu Tarcza Prywatności, co oznacza, że spełniają unijne wymogi dotyczące przetwarzania danych osobowych.

Twoje dane będą przechowywane przez okres istnienia uzasadnionego interesu do ich przetwarzania, nie dłużej niż 60 miesięcy.

Masz prawo do żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

W przypadku gdy uznasz, że Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podmioty, które otrzymują Twoje dane osobowe w związku z wejściem na stronę, mogą wykorzystać je do wyświetlania Ci podobnych treści, dopasowanych do tego, czego szukałeś (profilowanie). Bazują one na dotychczasowych stronach internetowych, które odwiedzasz.

Możesz samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies, określając warunki ich przechowywania i zakresu ich stosowania. Zmiany ustawień mogą być dokonane za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub Twojego urządzenia mobilnego. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików Cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej w ramach Urządzenia bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu na Urządzeniu mobilnym. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików Cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

zamknij